شپش سر چیست؟نشانه ها،علائم و درمان آن

شپش سر نوعی حشره ی کوچک شش پاست که محکم به پوست سر میچسبد و از خون انسان تغذیه میکند.

هر شپش به اندازه ی یک دانه ی کنجد است .

تخم شپش محکم به موها میچسبد و به خاطر اندازه ی کوچکش به سختی میشود آن را دید.

تغییر درون...

وقتی تخم مرغ به وسیله یک نیرو از خارج می شکند،
یک زندگی به پایان می رسد


وقتی تخم مرغ به وسیله نیروئی از داخل می شکند،
یک زندگی آغازمی شود


  تغییرات بزرگ همیشه از درون انسان آغازمی شود ...

منبع:ره یافتگان وصال

انتظار زیباست...

علت سختی انتظار چیست و چرا می گویند انتظار زیباست ؟ زیبایی انتظار در چیست ؟

 انتظار دو جنبه دارد : رسیدن به هدف و دیگری در راه بودن . این دو جهت انتظار برای همه چیز وجود دارد و تنها مربوط به امر فرج امام زمان ( عجل الله تعای فرجه ) نیست.

کسی که منتظر رسیدن به درجه پزشکی یا مهندسی است ، سخت درس می خواند . خود درس خواندن ، که همان در راه بودن و مقدمات و زمینه را فراهم کردن است سخت است . باید شب ها بیدار ماند و درس خواند و روزها از تفریح و سرگرمی صرف نظر کرد و مطالعه نمود .همه این ها سخت است ، اما چون برای رسیدن به درجات بالای علمی است ، همین سختی برای انسان ،  زیبا و لذت بخش است.

کسی که منتظر مهمان بسیار محترم و محبوبی است در تهیه مقدمات به سختی می افتد . هنگام تمیزی منزل ، عرق از سر وروی او می ریزد ، اما از درون شاد است . همین زحمات برای او لذت بخش و زیباست . شهادت و جان دادن در راه محبوب ، سخت است ، اما زیبا و لذت بخش است . پس لذت همیشه در آسایش و راحتی نیست ، بلکه برعکس گاهی آسایش موجب آزار اس . کسی که به جای مطالعه همیشه در حال خواب و استراحت است ، هرچند راحتی بدنی را دارد اما به خاطر عاقبت بدی که در پایان سال تحصیلی در انتظار اوست ، در عین راحتی ، احساس رنج و بدی می کند . بنابراین سختی با زیبایی و لذت در تضاد نیست و مخالف هم نیستند .

انتظار امام زمان ( عجل الله تعالی فرجه ) و منتظر واقعی بودن ، زمینه ظهور را فراهم کردن ، ترک گناه و عمل به واجبات سخت است ؛ اما با توجه به هدف والا و اجر و ثواب بسیار زیاد آن ، کاری زیبا و لذت بخش است.
منبع:زمینه سازان ظهور

گذری بر خواص چندی از گیاهان دارویی...

کاکل ذرت، خارخاسک، دم گیلاس و آلبالو از جمله گیاهان دارویی با کاربردهای متفاوت هستند که مهم‌ترین اثربخشی آنها دفع سنگ‌های کلیوی و مجاری ادراری است.

کاکل ذرت رشته‌های به رنگ زرد یا قهوه‌ای کم رنگ است که به عنوان ضد عفونی کننده مجاری ادراری، کاربرد سنتی دارد و مصرف آن به همراه خامه خشک و یا تازه به صورت دم کرده و روزی 3 بار توصیه می‌شود.

مصرف این داروی گیاهی برای زنان باردار و شیرده توصیه نمی‌شود.

خارخاسک؛ تسهیل کننده تصفیه خون و اعمال کبدی

 گیاه خارخاسک از خانواده اسفندها و قسمت مورد استفاده این گیاه میوه، دانه، برگ، ریشه و گاهی تمام قسمت‌های گیاه است و اغلب، تمام میوه آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این گیاه به عنوان دفع کننده سنگ‌های مجاری ادراری و تسهیل دهنده عمل تصفیه خون و اعمال کبدی معرفی شده و درباره نحوه مصرف آن میتوان گفت: میوه این گیاه باید روزی 3 مرتبه و به میزان 2 تا 4 گرم به صورت دم کرده مصرف شود.

دم کرده دم آلبالو و گیلاس بهترین سنگ شکن‌های طبیعی

 متخصص  دراین باره میگوید: دم گیلاس مصرف سنتی دارد و مصرف آن روزی 3 مرتبه به صورت دم کرده در یک فنجان توصیه می‌شود. همچنین مخلوط آن با دم آلبالو به عنوان داروی سنگ شکن مصرف سنتی دارد.

منبع:ازینجا

ب فکرم نباشی هدر میشوم...

من آوازه‌ خوان لبان توام
مصیبت‌ کش گیسوان توام

به دوش دلم، بار دوری چقدر؟
فدایت شوم! این صبوری چقدر؟

دل‌آزرده بودن گناه است و بس
پل آشتی یک نگاه است و بس

جهان کوچة سبز پیوندهاست
بهشت خدا پشت لبخندهاست

تو سرسبزی روزگارمنی
در این سال قطبی بهارمنی

کنارم بمان ای تسلای من!
که بی اعتبار است فردای من

به جان تو کز هردو عالم سری
تو ازهرکه من داشتم بهتری

به سوزانیِ تیرِ آهت قسم
به ارد‌یبهشت نگاهت قسم

به لرزی که در جانم انداختی
بر ارکان ایمانم انداختی

کجا پای از این ورطه پس می‌کشم
برای تو دارم نفس می‌کشم

بزن زخمه برساز دلتنگی‌ام
که من تشنة جام یکرنگی‌ام

به فکرم نباشی هدر می‌شوم
رهایم کنی در به در می‌شوم

اگر باده‌ خوارم حریفم تویی
اگر شعر دارم ردیفم تویی

به مولا قسم هرچه گویم، کم است
دهانم پر از "دوستت دارم" است
شاعر: محمد علی جوشایی

منبع:پاتوق بچه شیعه ها

چرا گریه نکنم...؟!

خدایا! مرا بر گریه کردن به حال خودم یاری کن

زیرا که عمرم را به امروز و فردا کردن و آرزوهای دراز هدر داده ام

و به مرتبه ی ناامیدان از خیر رسیده ام

پس کیست که حالش از من بدتر باشد؟

اگر با این حال به قبر بروم آن را برای آرمیدنم آماده نکرده ام و عمل صالحی برایش نفرستاده ام

و چرا گریه نکنم؟

در حالی که نمی دانم به کدام بازگشتم به کدام مقصد خواهد بود

و در حالی که می بینم نفسم با من نیرنگ می کند و روزگار با من سر حیله دارد

و در حالی که بال های مرگ را بالای سرم احساس میکنم

گاهی لازم است کوتاه بیایی...

دو قطره آب که به هم نزدیک شوند، تشکیل یک قطره بزرگتر میدهند...

اما دوتکه سنگ هیچگاه با هم یکی نمی شوند ! 

پس هر چه سخت تر و قالبی تر باشیم، فهم دیگران برایمان مشکل تر، و در نتیجه امکان بزرگتر شدنمان نیز کاهش می یابد... 

آب در عین نرمی و لطافت در مقایسه با سنگ، به مراتب سر سخت تر، و در رسیدن به هدف خود لجوجتر و مصمم تر است.

سنگ، پشت اولین مانع جدی می ایستد. اما آب... راه خود را به سمت دریا می یابد. 

در زندگی، معنای واقعی سرسختی، استواری و مصمم بودن را، در دل نرمی و گذشت باید جستجو کرد.

گاهی لازم است کوتاه بیایی...

گاهی نمیتوان بخشید و گذشت...اما می توان چشمان را بست و عبور کرد 

گاهی مجبور می شوی نادیده بگیری...

گاهی نگاهت را به سمت دیگر بدوز که نبینی....

ولی با آگاهی و شناخت

وآنگاه بخشیدن را خواهی آموخت.

منبع:روایت نو

دعا اثر دارد...((خدا لعنت کنه دشمنان اسلام و مسلمین رو))



خدایا........

 بلاء عظیم گشته و درون آشکار شد و پرده از کارها برداشته شد و امید قطع شد

و زمین تنگ شد و از ریزش رحمت آسمان جلوگیرى شد

و تویى یاور و شکوه بسوى تو است

و اعتماد و تکیه ما چه در سختى و چه در آسانى بر تو است خدایا درود فرست بر

محمد و آل محمد آن زمامدارانى که پیرویشان را بر ما واجب کردى و بدین سبب مقام

و منزلتشان را به ما شناساندى به حق ایشان به ما گشایشى ده فورى و نزدیک مانند

چشم بر هم زدن یا نزدیکتر

اى محمد اى على اى على اى محمد مرا کفایت کنید

که شمایید کفایت کننده ام و مرا یارى کنید که شمایید یاور من اى سرور ما اى صاحب

الزمان

فریاد، فریاد، فریاد، دریاب مرا دریاب مرا دریاب مرا همین ساعت

همین ساعت هم اکنون زود زود زود اى خدا اى مهربانترین مهربانان به حق

محمد و آل پاکیزه اش




فلعن الله امّة اسّست اساس الظلم و الجور...
«اَللّهُمَّ خُصَّ اَنْتَ اَوَّلَ ظالِمٍ بِاللَّعْنِ مِنّى وَ ابْدَاءْ بِهِ اَوَّلاً ثُمَّ الثّانِىَ وَالثّالِثَ وَ الرّابِعَ * اَللّهُمَّ الْعَنْ یَزیدَ خامِساً وَ الْعَنْ عُبَیْدَ اللَّهِ بْنَ زِیادٍ وَ ابْنَ مَرْجانَةَ وَ عُمَرَ بْنَ سَعْدٍ وَ شِمْراً وَ آلَ اَبى سُفْیانَ وَ آلَ زِیادٍ وَ آلَ مَرْوانَ اِلى یَوْمِ الْقِیمَةِ»
وَ مَنْ یَقْتُلْ مُؤْمِناً مُتَعَمِّداً فَجَزاؤُهُ جَهَنَّمُ خالِداً فیها وَ غَضِبَ اللَّهُ عَلَیْهِ وَ لَعَنَهُ وَ أَعَدَّ لَهُ عَذاباً عَظیماً  و هر کس، فرد باایمانى را از روى عمد به قتل برساند، مجازاتِ او دوزخ است؛ در حالى که جاودانه در آن مى‏ماند؛ و خداوند بر او غضب مى‏کند؛ و او را از رحمتش دور مى‏سازد؛ و عذاب عظیمى براى او آماده ساخته است. (نساء 93)
اللهم العنهم جمیعا
+تفنگتو بنداز

......


/////////////////////////////////////////////////////

************************************************

میان پرواز تا پرتاب تفاوت زمین...تا آسمان... است.

 

پرواز که کنی آنجا می رسی که خودت می خواهی.

 

پرتابت که کنند آنجا می روی که آنان می خواهند.

 

ببار باران...



اینک زمانی است که دریا ها خشک می شود ...

همه جا را کویر فرا می گیرد ، همه چشم ها آسمان می شوند دنبال قطره ای باران ....

کویر لب های همه ترک خورده و هم اکنون روح همه تشنگان حق در اقتدای دل به نماز باران ایستاده اند...

پس ببار  ای باران رحمت ، عالم همه طالب حضور پر طراوت توست ......

ببار بر اهل زمین و زمان ،یا صاحب الزمان.....

عیدتون مبارک...

سلام دوستای عزیز و گرامی

عید سعید فطر بر شما و خانواده ی محترمتون مبارک

ان شاالله ک توی این روزا و شبای رمضان تقدیر خوبی برامون رقم خورده باشه...

و برگه ی اعمالمون توسط حضرت مهدی (عج) خوووووب  امضا شده باشه ...

التماس دعا و مواظب خودتون و خوبیاتون باشید بسیار زیاد

دستهای خالی من دخیل دل پاکتان


اللهم عجل لولیک الفرج
صبح عید فطر نوشت:
طاعات و عبادات قبول باشه ان شاالله
و باز هم این عید بزرگ بر شما مبارک

وقتی یادم میاد خیلی ها بودن که پارسال آخرین ماه رمضونشون رو تجربه کردن، دلم میگیره....
آخه شاید این بار نوبت من باشه که آخرین مهمونی ماه رمضون رو تجربه کنم...

خدایا به ما توفیق ده تا از کسانی باشیم که حاصل دسترنج یکماه ی خود را در رمضان، از این به بعد هم حفظ کنیم.(آمین)

صد حیف ک این میرود و صد شکر ک آن می آید...


کم کم غروب ماه خدا دیده می شود

صد حیف ازین بساط که برچیده می شود

در این بهار رحمت و غفران و مغفرت

خوشبخت آنکسی ست که بخشیده می شود

****************

**********************

پیشاپیش عیدتان مبارک

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ

اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَهِ بنِ الحَسَن

صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی

هَذِهِ السَّاعَهِ وَ فِی کُلِّ سَاعَهٍ

وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ

دَلِیلًا وَ عَیْناًحَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ

طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا”

من....شب.... سکوت....دلم....

دوباره دل به جاده ی خیال کودکانه ام می سپارم امشب...
بار دیگر خاطرات کهنه ام را زیرورو می کنم
شاید که پیدا شود...
دلم را می گویم...
آخر, دیرزمانی ست گم کرده ام اورا...
باید دور شوم از اینجا

نترس!!!
جای دوری نمی روم
همین حوالی ام... 

حوالی دلتنگی !!!
آخر نمیدانی که غرق شده ام در س ک و ت ی مبهم...
دلـــــــــم...
دلم تنگ شده برای سادگی های کودکانه..............شیطنت های بچگی....
برای خودم ...
یک فنجان آرامــــــــــــــــــش میخواهم با طعم آسمان...
یک بسته آبنبات... با طعم خنده های کودکانه
آخرین بار چیزی به من گفت...
دلم را می گویم...
چ بود یادم آمد..

گفت:مرا به خاطرت نگه دار.....

آمرزش؛ رهاورد رمضان...(روزهای پایانی رمضان داره سپری میشه)هی داد من!!!

امام سجاد علیه السلام:

«درود بر تو ای همسایه ای که دل ها بر اثر عبادت و بندگی در آن نرم و فروتن گردید

و گناهان بر اثر آمرزش و عفو خدای بزرگ در آن کم شد.

درود بر تو! چه بسیار گناهان را محو کردی و چه بسیار زشتی ها را پوشاندی»

اگر پی آمدهای معنوی رمضان را در غیر این ماه هم حفظ کنیم، گویا ماه پربرکت رمضان پایانی نخواهد داشت.

..............................................
خداوندا هر گناه کوچک یا بزرگى که در این ماه به آن دست زدیم، یا معصیتى که به آن آلوده گشتیم یا خطایى که مرتکب شدیم، از روى عمد یا فراموشى، که در آن به خود ظلم کرده یا حرمت دیگرى را بدان دریده باشیم، پس بر محمد و آلش درود فرست، و ما را از همه آن‌ها در پرده ستّارى حضرتت بپوشان و به عفوت از ما بگذر و ما را در آن ماه شهره به پیش دیده شماتت‌کنندگان قرار مده و زبان طعنه‏ زنندگان را بر ما باز مکن و ما را به کارى بدار که سبب فرونهادن گناهان و پوشاندن آن چیزى شود که در آن ماه بر ما نمی ‏پسندى.

به مهربانی‌ات که پایان ندارد و احسانت که کاستى نمی ‏پذیرد، خداوندا بر محمد و آلش درود فرست و درد از دست رفتن رمضانمان را جبران کن و روز عیدمان و فطرمان را بر ما مبارک گردان و آن را از بهترین روزهایى قرار ده که بر ما گذشته، که بیشترین عفو را موجب و بیشترین معاصى را محوکننده باشد و گناهان پنهان و آشکار ما را مورد مغفرت قرار ده.

منبع:http://www.hawzah.net/fa/magazine/magart/3282/3284/14969

قلبها...

قلب مرکز ثقل وجود هرکسی است.قلب میدان جنگ میان حق و باطل و میدان قضاوت میان حقیقت جویان و اهل باطل است.قلب  مرکز توجه کائنات و عوالم بالاست. قلب جایی است که ادراکات عقل را دریافت می کند و در خودش آنها را با احساسات و توابع دنیوی  و هرچه که تحت شرایط و حالات ایجاد شده است می آمیزد و معجونی که استخراح می شود را در مظروفی  به نام ایمان می ریزد. قلب خیلی کارها می کند.همان جایی است که عشق را می فهمد .وحی را  شهود می کند و درجه ی ارزش انسان را از این نقطه می فهمند.

(ادامه را با کلیک بر روی تاریخ بخوانید)

 

ادامه مطلب ...

پشیمانم پشیمانم پشیمان

الهى بنده اى گم کرده راهم

بده راهم که سرتاپا گناهم

اگر عمرى به غفلت زیست کردم

تمام هستیم را نیست کردم

به هر در، حلقه کوبیدم خدایا

لباس یأس پوشیدم خدایا

اسیر نفس هر جایى شدم من

مقیم شهر رسوایى شدم من

نچیدم گل زشاخ آرزویى

ندارم پیش مردم آبرویى

کنم با عجز و لابه بر تو اظهار

گنه کارم گنه کارم گنه کار

تو رحمان و رحیم و مهربانى

منم مهمان تو، تو میزبانى

تو سوز سینه ام را ساز کردى

در رحمت به رویم باز کردى

تو گفتى توبه کن، من مى پذیرم

ترحم کن امیرا من فقیرم

الهى! هرچه هستم هر که هستم

سر خوان عطاى تو نشستم

یقین دارم که با این شرمسارى

نجاتم مى دهى از خوار و زارى

اگر کوه گنه گردیده بارم

یقین دارم على را دوست دارم

ببخشا اى همه آگاهى من

گناهم را به خاطرخواهى من

الهى! گرچه هستم غرق عصیان

پشیمانم پشیمانم پشیمان