چند کلمه ی ناقابل...

عاقبت ب خیریمان درین چند کلمه میگنجد:

عمل ب واجبات و ترک محرمات...

خیلی وقتا ساده از کنارش رد میشیم...


عمل و ترک با معرفتم آرزوست...

روزهای پایانی ماه رجب را جدی بگیریم...

 گاه شیئی گران‌بها، یا انسانی ارزشمند و یا یک زمان مهم و ویژه، مورد بی‌توجهی انسان‌ها قرار می‌گیرد، تنها بدان سبب که شناختی از آنها ندارند و در نتیجه، بهره خویش را از آنها نمی‌ستانند و استفاده لازم را نمی‌برند. ماه رجب از زمان‌ها و اوقات بسیار مهم و ویژه است که برای آنکه ـ بدون استفاده این فرصت( باقیمانده) ـ از کفمان نرود. روایات فراوانی پیرامون فضیلت این ماه و شناساندن قدر و منزلت آن از طریق اهل بیت(علیهم السّلام) به دست ما رسیده است که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهد شد:

ادامه مطلب ...

السلام علیک یا اهل بیت النبوه

   پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله و سلّم فرمود: کارهاى نیک نگه مى‏دارد ب زمین خوردن‏هاى بد را، صدقه‏ى پنهانى خاموش مى‏کند خشم پروردگار را. 

 کتاب الروضه در مبانى اخلاق( ترجمه جلد ۷۴ بحار الأنوار)، ص: ۱۸۹

   

امام صادق علیه السّلام فرمود: سجده بر تربت قبر حسین علیه السّلام تا زمین هفتم را نور باران می‏کند و کسی که تسبیحی از خاک مرقد حسین علیه السّلام را با خود داشته باشد، تسبیح گوی حق محسوب می‏شود، اگر چه با آن تسبیح هم نگوید. 

 من لایحضره الفقیه، ج 1، ص 268، وسائل الشیعه، ج 3 ص 608

  

امام صادقعلیه السّلام: خداوند متعال در روز قیامت به بنده اش می فرماید: بندۀ من، آیا(به امور لازم دینی خودت) علم داشتی؟ اگر پاسخ دهد آری می فرماید چرا به آنچه می دانستی عمل نکردی؟ و اگر بگوید نمی دانستم می فرماید: چرا یاد نگرفتی تا عمل کنی؟ 

( بحار الانوار، ج۱، ص۱۷۷.)

    

حضرت علی علیه السّلام: نعمت خدا به بنده‏اى اینست که مردم را باو نیازمند میکند. هر کس در راه برآوردن نیاز مردم کوشش کند موجب بقاى نعمت مى‏شود و هر که در این راه نکوشد سبب زوال و نابودى آن نعمت میگردد. مواعظ امامان علیهم السّلام 

 ( ترجمه جلد ۷۵بحار الأنوار)، ص: ۱۵

  

امام صادق علیه السّلام می فرمایند: دعا کن و مگو کار از کار گذشته(و آنچه مقدّر شده همان می شود) همانا نزد خداوند عزوجل مقام و منزلتی است که جز با دعا و درخواست بدست نمی آید.  

کافی ج۲ ص۴۶۶

 

امام صادق علیه السّلام: هر که از ترس فقر همسر نگیرد بخدا بدگمان است که میفرماید:«اگر فقیر باشند خداوند از فضل خود بى‏نیازشان سازد» 

(نور آیه ۳۳). مکارم الأخلاق/ترجمه میرباقرى؛ ج‏۱؛ ص۳۷۶

 

 امام صادق علیه السّلام:هر که ظلمی کند به سبب آن ظلم در جانش یا مالش یا فرزندانش گرفتار شود 

( کافی، ج۲، ص۳۰۲.)

رسول خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم فرمود: هر کس که سوره‏ حمد را بخواند خداوند ثواب خواندن همه آیاتى را که از آسمان نازل شده باو عطا خواهد فرمود. الخصال  

/ ترجمه فهرى ؛ ج۲؛ ص۳۹۸

 

حضرت محمّد صلّی الله علیه و آله و سلّم فرمودند: خداوند از توبه بنده اش بیش از عقیمی که صاحب فرزند شود و گم کرده ای که گمشده اش را پیدا کرده است خوشحال می شود. 

/وسائل الشیعه ج۱۲ص 

منبع:وبلاگ ارزشمند گروه علمی و فرهنگی آشنا

دعا برای تعجیل در فرج امام زمان علیه السلام

دعا محبوب ترین اعمال نزد خداوند، برترین عبادت، علت روشنایی آسمان ها و زمین، کلید تمام رحمت ها و... است. ما معمولا در حوائج فردی خویش بر دعا اصرار می ورزیم و تا استجابت کامل آن، دست از طلب بر نمی داریم؛ ولی به امر مهم دعا برای تعجیل ظهور امام زمان(عج الله تعالی فرجه الشریف) آنگونه که شایسته است اهتمام نمی ورزیم. غافل از این که این دعا زیباترین آرزو و بهترین دعاهاست؛ زیرا خیر و سعادت دنیا و آخرت ما و همه ی انسان ها و نیز گشایش در امور مادی و معنوی جهانیان وابسته به امر ظهور امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) است. آن حضرت در توقیع شریف خطاب به شیخ مفید می فرمایند: (اگر شیعیان ما با دل های متحد و یکپارجه بر وفای به عهد و پیمان خویش اجتماع می کردند ملاقات ما با آنها به تاخیر نمی افتاد و سعادت دیدار و مشاهده ی با معرفت برای آن ها به زودی حاصل می شد و زودتر از این به دیدار ما نایل می شدند.)

ادامه مطلب ...

ب سمت خدا...

 

   

به نام او که هر روز سعی در حرکت به سمت او میداریم..به سمت خدا

دستور خداوند به امر به معروف و نهی از منکر

ولتکن منکم امه یدعون الی الخیر و یأمرون بالمعروف وینهون عن المنکر و أولئک هم المفلحون آل عمران/ 104) قرآن با لام تاکید دستور می دهد که باید عده ای مردم را به کارهای خیر دعوت و امر به معروف و نهی از منکر کنند و آن گاه اینان راستگارانند و در نتیجه جامعه را به راستگاری می کشانند. زیرا این دو کار راه نجات را بیان کرده و مانع را نیز از راه پیشرفت برطرف می سازد.

کلام رهبر معظم ،امام خامنه ای:ما صدا و سیما را عمده‌ترین مرکز هدایت فکرى میدانیم. اینکه امام گفتند دانشگاه بزرگ کشور است، نخواستند تعارف کنند؛ حقیقتاً همین جور است؛ یک دانشگاه بزرگ است. ما میخواهیم از این قله، از این سرچشمه، زلال معارف درست الهى و انسانى و سیاسى و درسهاى گوناگون زندگى به سمت مردم سرازیر شود
 1389/4/12

برنامه سمت خدا که این روزها بنا به درخواست مکرر اُمّت مؤمن و انقلابی ایران علاوه بر پخش در ساعات معمول خود تنها توانسته چند دقیقه‌ی محدود از ساعات پربیننده شبانگاهی شبکه سه سیما را به‌سختی از آن خود کند را همه می‌شناسند. در برنامه‌های تلویزیونی معمولاً مجری و کارشناسان برنامه شهرت عمومی کسب می‌کنند و از این رهگذر مردم آن‌ها را در کوی و برزن مورد تفقد و محبت خویش قرار می‌دهند، اما عوامل پشت‌صحنه برنامه خصوصاً کارگردان و تهیه‌کننده که بار و فشار اصلی بر روی دوش آن‌ها است و مشقت مدیریت همه شاخصه‌ها را بر عهده‌دارند همیشه در گمنامی بسر می‌برند، سید عبدالمجید رکنی یکی از همین تهیه‌کنندگان به‌واقع مخلص و دلسوز است که می‌توان او را انقلابی‌ترین مدیری دانست که در عرصه فرهنگ و صداوسیما در حال تلاش برای اجرای رساندن برنامه روزانه به امت مؤمن ایران است.

تلاش‌های این تهیه‌کننده انقلابی و همراهی کارشناسان متعهد و خوب برنامه در کمتر از چهار ماه به ثمر نشسته و نشان داد که امربه‌معروف و نهی از منکر همیشه در جامعه تأثیر می‌گذارد، این مجموعه متعهد توانستند تا دستور لغو تبلیغات مسموم و طمع زا را از جناب آقای ضرغامی مدیر محترم رسانه ملّی در برنامه‌های کودک اخذ کنند و لبخند بقیه‌الله را از آن خود کنند.

سازوکار اجرایی در صداوسیما به این نحو است که برنامه‌ها یک دوره 90 روزه برای پخش رادارند و برای ادامه کار می‌بایست مجدداً مجوز را از مدیر شبکه مربوطه اخذ کرد. اکنون دوره 90 روزه مجوز برنامه سمت خدا که تهیه‌کنندگی آن به نام جناب آقای رکنی ثبت‌شده است رو به اتمام است و می‌بایست برای دور آتی مجدداً مجوز را تمدید کرد. اما مدیر محترم شبکه سه سیما به دلایلی که اکنون بر ما روشن نیست تمایلی به تمدید این مجوز به نام آقای رکنی ندارد و درصدد جایگزینی ایشان با شخص دیگری است. از همین منظر است که جناب حجت‌الاسلام میرباقری و عالی با ایشان مذاکرات طولانی‌ای را برگزار کردند که شاید رأی ایشان تغییر کند. اما ایشان به این دو بزرگوار فرموده در صورت عدم حضور هر پنج کارشناس (به دلیل اعتراض) در سری آتی، ما برنامه را با افراد جدیدی ادامه خواهیم داد! اما با تمدید حکم آقای رکنی موافقت نمی‌کنم.

و اینک همگان بر این نکته واقف‌اند که تهیه‌کننده برنامه جهت‌گیری کلان و سمت‌وسوی برنامه را مشخص می‌کند و شاهد این مدعا موضع‌گیری‌های جسورانه کارشناسان متعهد این برنامه در مورد منکراتی است که در سطوح مختلف دولت و نظام جمهوری اسلامی رسوخ کرده و در حال ایجاد فساد است.

 جبهه وبلاگی غدیر متشکل از وبلاگ نویسان متعهد و ارزشی همیشه در صحنه که خود را آغاز گر جنبش مبارزه با ربا در فضای مجازی میداند بدین‌وسیله اعتراض خود را به این عدم تمدید اعلام کرده و خواستار ابقا و دلجویی از جناب آقای رکنی به‌عنوان تهیه‌کننده برنامه مؤثر سمت خدا هستند.

و عاقبت امر ازآن تقوا پیشگان است

إِنَّ اللَّهَ یدَافِعُ عَنِ الَّذِینَ آمَنُوا إِنَّ اللَّهَ لَا یحِبُّ کلَّ خَوَّانٍ کفُورٍحج 38

صدق الله علی العظیم

جبهه وبلاگی غدیر اردیبهشت ماه 1393

حامیان برنامه:

1.جنبش مبارزه با ربا

2. فرهنگ نیوز

3. پایگاه تحلیلی فصل انتظار

4. سایت خادم الشهد

5.  سایت شیعه آرت

 

اخبار و بیانیه ها و اعتراضات دیگر عزیزان در فضای سایبر:

حقایق پشت پرده سمت خدا کاملا شفاف برای مردم بیان شد + فایل صوتی

مصاحبه ی تهیه کننده سمت خدا در این رابطه 

بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز خطاب به ضرغامی

این مساله دهن کجی به نهی از منکر است

راهکار نیوز: ضرغامی پیشاپیش متشکریم

واکنش به شایعه"احتمال عزل آقای رکنی تهیه کننده برنامه"سمت خدا""

اوج پرواز

جنبش دانشجویی حیا

بیانیه جنبش ممانعت از جنگ با خدا

جمع آسمانی ما: جلوی این بدعت زشت در صدا و سیما را بگیرید

شبکه اجتماعی افسران: صدا و سیمایی می خواهیم که در سمت خدا باشد.

فرهنگ نیوز: خداحافظی برنامه سمت خدا با تلویزیون!؟/برکناری تهیه کننده از تبعات قرائت نامه روی آنتن بود

از دل: آقای ضرغامی ما معترضیم

رشد نامه جوانان مذهبی و انقلابی: هوای «سمت خدا» را داشته باشیم

آقای ضرغامی! کمی آهسته تر!

دست مریزاد استاد ضرغامی

پیگیری برکناری سازنده سمت خدا در شورای نظارت بر صدا و سیما

انتقاد عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از برکناری عوامل برنامه سمت خدا

مروری بر سابقه این اتفاق در شبکه سه

فاین تذهبون صدا و سیما؟

نوشته شده توسط :جبهه وبلاگی غدیر 

اگر زینب نبود

شهادت زینب کبری(سلام الله علیها)، دخت علی مرتضی، پیام آور کربلا، الگوی شکیبایی و تقوا، عابده آل علی(علیه السلام) و عقیله بنی هاشم را به تمام پویندگان راه ولایت و عاشقان خط سرخ شهادت تسلیت عرض میکنم.

 چ میشد اگر زینب نبود؟ 

 

 

سرچشمه صبر حضرت زینب علیهاالسلام  

*************************** 

- ای زینب(سلام الله علیها)

تو کوه صبر باشی و من نگاهم به بی صبرانی باشد که ادعای اسوه بودن دارند ؟!

تو فرمانبردار امام خویش باشی و من غافل از امام حاضر و حیّ خود باشم ؟

یاری ام کن!

کمکم کن تا تو را الگوی زیستنم بدارم و بدانم

یاری ام کن تا چنان باشم که با امام خویش بودی... 

التماس دعا

افتخار الهی...

ولادت باسعادت مولای عاشقان، امیر مؤمنان، علی علیه السلام، 

بر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و همه ی شیعیان آن حضرت، علی الخصوص پدران زحمتکش آقایون محترم ، همسران گرامی و کلا مردان بزرگوار مبارک باد.

  

 

امام علی علیه السلام، مردی فراتر از شعار
مولای متقیان علی علیه السّلام الگوی تمام نمای سیره رفتاری پیامبر عظیم الشأن اسلام صلی الله علیه وآله است. امـام عـلى عـلیـه السـّلام تـلاش مـى کـرد تـا چـونـان رسـول خـدا صـلى الله عـلیـه و آله بـخـورد و بـیـاشـامـد و زنـدگـى کـنـد.

ادامه مطلب ...

السلام علیک یا امام جواد الائمه علیه السلام

 

سلام بر جوادالائمه (علیه السلام)... 

که «جود» قطره‌ای است در پیشانی بلندش، «علم» غنچه‌ای است از گلستان وجودش و «حلم» گوهری است از گنجینه فضایلش. 

زینت بخشندگان، امام سخاوت، جوادالائمه می‌آید تا زمین مدینه بار دیگر، مولودی دیگر از نسل هابیل را به شادباش بنشیند، می‌آید تا چشمان آسمان به روشنی سیمایش روشن شود و لاهوتیان را در شادی میلاد خویش فرو برد. به قامت آسمانی‌اش، هستی تواضع خواهد کرد و بر قدوم مبارکش، عرش، حریر عاطفه خواهد گسترد! می‌آید، تا ادامه‌ دهنده وقار پیامبر(صلی الله علیه و آله)، صبر علی(علیه السلام)، معصومیت زهرا(سلام الله علیها)،سخاوت حسن(علیه السلام)، شهامت حسین(علیه السلام)، عبادت سجاد(علیه السلام)، علم باقر(علیه السلام)، حلم صادق(علیه السلام)، مظلومیت کاظم(علیه السلام) و کرامت رضا(علیه السلام) و از زمینه سازان راه حضرت مهدی(عج الله تعالی فرجه شریف) باشد. 

 

ولادت فرخنده و مسعود نهمین آیت سروری و پیشوای کرامت و بخشندگی، 

امام محمد تقی(علیه السلام) مبارک باد.  

یاران انتظار

السلام علیک یا ابا صالح المهدی

از وظایف شیعیان نسبت ب امام عصر عجل الله تعالی و فرجه 

شکرانه ی نعمتهایی است ک خداوند ب ما عطا فرموده است. 

تمام نعمتهای ظاهری و باطنی خداوند ک در آن غوطه ور هستیم ، 

همگی ب برکت وجود امام زمان علیه السلام میباشد. 

حداقل شکرگزاری این است ک با استفاده از نعمتهایی ک خدا ب ما داده 

گناه و عصیان نکنیم 

از کجا بدانیم از منتظران واقعی امام زمان(عج) هستیم؟

کسى که پیرو ودوست دار واقعی امام زمان خود و منتظرواقعی و چشم به راه ظهور و قیام جهانى او است، باید از نظر عملى، فکرى و اعتقادى خود را رشد دهد. تنها با لقلقه زبان و ادعاى دوستی نمى ‏توان خود را پیرو واقعى دانست!! 

مرحله نخست آن، باور به وجود منجى و اعتقاد به ظهور او و برپاداشت انقلاب جهانى به دست او است. سپس نوبت به اصلاح و همسوسازى رفتارها، گفتارها و پندارها با این اعتقاد و باور است. 

برای ادامه ی مطلب ب این آدرس مراجعه کنید لطفا

السلام علیک یا امام هادی علیه السلام

شهادت امام علی النقی علیه السلام بر تمام شیعیان جهان تسلیت باد 

  

مَن لَم یجِد لِلاساءَةِ مَضَضّا لَم یکن عِندَهُ لِلاِحسانِ مَوقعٌ
کسی که مزه رنج و سختی را نچشیده ، نیکی و احسان در نزد او جایگاهی ندارد.

بحارالانوار، جلد 78، ص333 

**************************************** 

أفضَلُ العِبادَةِ بَعدِ المَعرِفَةِ‌ إِنتِظارُ‌ الفَرَجِ بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند ،‌ انتظار فرج و گشایش است.

تحف العقول، ص403 

********************** 

تَفَقَّهوا فی دینِ الله فإنَّ الفقه مفتاحُ البَصیرة،وتَمامُ العِبادة و السّببُ إلی المنازل الرفیعة و الرُّتبِ الجَلیلة فی الدین و الدنیا،و فَضلُ الفَقیه علی العابد کَفَضلِ الشمسِ علی الکواکب و مَن لَم یَتَفَقَّه فی دینهِ لَم یَرضَ اللهُ لهُ عملاً
در دین خدا، دنبال فهم عمیق باشید؛ زیرا فهم عمیق در دین، کلید بصیرت و کمال عبادت و سبب تحصیل مقام های والا و مراتب شکوهمند در امور دین ودنیاست. و برتری فقیه بر عابد، مانند آفتاب است بر کواکب، و کسی که در دینش فهم ِعمیق نجوید، خداوند هیچ عملی را از او نپسندد.

تحف العقول ص410 

*****************  

لِکُلِّ شَیءٍ زَکاهٌ، وَ زَکاهُ الجَسَدِ صِیامُ النَّوافِل  

برای هر چیزی زکاتی است، و زکات تن روزه های مستحبی است.

تحف العقول، ص 425 

*********************************** 

وَجَدتُ عِلمَ الناس فی اَربعٍ:
اَوّلُهاأن تَعرِفَ رَبَّکَ
وَالثّانیةُ أن تَعرِفَ ما صَنَعَ بکَ
وَالثّالثَةُ  أن تَعـرِفَ ماأرادَ مِـنکَ
وَالرّابعَةُ أن تَعرفَ ما َیخرُجُکَ مِن دینِکَ  

علومی را که مردم به آن نیاز دارند در چهار چیز یافتم :
اول اینکه خدای خودت را بشناسی .
بشناسی که خداوند با تو چه کار کرده است .
بشناسی که خداوند چه چیزی از تو می خواهد .
و بشناسی که چه چیزی تو را از دینت خارج می کند.

بحارالانوار، ج 78 ، ص 328  

غفلت از یار...

 

غفلت از یار گرفتار شدن هم دارد
از شما دور شدن زار شدن هم دارد
 
هر که از چشم بیفتاد محلش ندهند
عبد آلوده شدن خار شدن هم دارد

عیب از ماست که هر صبح نمی بینیمت
چشم بیمار شده تار شدن هم دارد

همه با درد به دنبال طبیبی هستیم
دوری از کوی تو بیمار شدن هم دارد

ای طبیب همه انگار دلت با ما نیست
بد شدن حس دل آزار شدن هم دارد

آنقدر حرف در این سینه ی ما جمع شده
این همه عقده تلنبار شدن هم دارد

از کریمان فقرا جود و کرم می خواهند
لطف بسیار طلبکار شدن هم دارد

نکند منتظر مردن مایی آقا ؟!
این بدی مانع دیدار شدن هم دارد

ما اسیریم اسیر غم دنیا هستیم
عفلت از یار گرفتار شدن هم دارد  

دانلود آهنگ “غفلت از یار” علی فانی 

این الرجبیون...؟!((التماس دعا))

در صحرای محشر بیرقی افراشته می شود و همه مردم از اولین و آخرین زیر لواء آن قرار می گیرند، بااینکه وادی بسیار وسیع است، اما جای سوزن انداختن نیست و مردم مانند تیر در ترکش به سختی در کنار هم قرار گرفته اند (1)، همه سر در گریبان حسرت فروبرده اند و عرق شرم از سر و رویشان می‏چکد و البته زمین نیز همچنان بی‏قرار حادثه‏ای در شرف وقوع است(2)، گنهکاران و فریب خوردگان قرار ندارند و اهمال کاران و غفلت زدگان چون گنگ خواب دیده حیرت زده اند...

 جملگی در انتظار موعد رسیدگی به نامه اعمال تک تک بندگان هستند که ناگهان منادی ندا سر می دهد که «أین‏الرجبیون»، اهل ماه رجب کجایید؟

جمعی بر می‏خیزند که چهره‏شان چون قرص تمام ماه درخشان است، صفوف پریشان و متحیر اهل محشر را می شکافند و در پیشگاه حقیقت هستی و مالک این روز می ایستند. منادی، ندا سر می‏دهد که بهشت بر شما گوارا باد و ایشان با آرامشی رشک برانگیز به سمت مامن الهی حرکت می نمایند که زمزمه ای برمی خیزد که: "اینها چه کسانی بودند که چنین با احترام و آسان از صراط گذشتند؟"

یکی از همان سیرتان پاسخ می گوید که: ما رجبیون هستیم، زنان و مردانی که وقتی ماه رجب با تمام رحمتش بر ما سایه افکند با روی گشاده به استقبالش رفتیم، روزهایی از آن را روزه گرفتیم و شبهایش را به عبادت صاحبش گذراندیم(3). از همین روست که در این روز که نه ثروت های اندوخته‏تان در دنیا و نه فرزنددان برومندتان به کارتان نمی آیند (4) نجاتمان بخشید و مقام شفاعتمان داد(5)، ما در ماه او که همان ماه رجب است از بذل مال دریغ نورزیم، تا برای آخرت خویش توشه‏ای فرستاده باشیم و خداوند بخشاینده به پاس این عمل‏ها مقامی مرحمت فرمود، که نه چشمی دیده و نه گوشی شنیده است(6) ...دروازه‏های مهر و مهربانی باز شده است و سفیر مهربانی حضرت حق بشارت می دهد که :"ای مردم، خدا همراه با برکت و رحمت و مغفرت رو به سوی شما آورده و درهای رحمت در این ماه گشوده است"، پس کسانی که پس از گشایش، در آن را می بندند چه عذری دارند؟
ای دوست بدان که :«رجب» نام نهری است در بهشت که از شیر سفید تر است و از عسل شیرین تر. پس هر کس روزی از ماه رجب را روزه بگیرد، از آن نهر سیراب خواهد شد . به فرموده نبی: « ماه رجب ، ماه خداست در غایت حرمت و فضیلت. اگر کسی روزی از این ماه را روزه بگیرد خدای را خشنود و شعله غضب الهی را خاموش نموده است و دری از درهای جهنم به روی او بسته می شود . ماه رجب ماه استغفار امت من است . رجب را اصّب نیز نامیده اند زیرا که در این ماه ، رحمت خدا بر امت من ریزش می یابد .» 

1- بحارالانوار، ج 7، ص 111
2- نهج‏البلاغه، خطبه 102
3- ثمرات الحیاط، ص 451، پیامبر اکرم (صلوات الله علیه)
4- قرآن کریم، شعرا؛ آیه 88
5- ثمرات الحیاط، ص 252
6- بحارالانوار، ج 20   

   

شب جمعه اول ماه رجب را لیله الرغایب گویند و از برای آن عملی از حضرت رسول(ص) با فضیلت بسیار واردشده که سیدبن طاووس در کتاب اقبال و علامه مجلسی در اجازه نبی زهره آن را نقل کرده اند. 

      معناشناسی لیله الرغائب

کلمه «رغائب» جمع «رغیبه» به معنای چیزی که مورد رغبت و میل است و نیز به معنای عطا و بخشش فراوان می باشد. بنابراین معنای اول «لیله الرغائب» یعنی شبی که میل و توجه به عبادت و بندگی در آن فراوان است و بندگان خوب و شایسته خداوند دراین شب تمایل زیادی به رفتن به درخانه خداوند و ارتباط و انس با معبود خویش دارند.

بنابر معنای دوم، «لیله الرغائب» یعنی شبی که در آن عطاء و بخشش خداوند فراوان است و بندگان مخلص خداوند با روآوردن به بارگاه قدس ربوبی و خاکساری در برابر عظمت حق شایسته دریافت انعام و عطا و بخشش بی کرانه حق می گردند.

عظمت و ارزش لیله الرغائب

درباره فضیلت و ارزش و عظمت آن می توان دو جهت زیر را بیان کرد: 1- از این جهت که اصولا شب جمعه، خود دارای ویژگی و ارزش خاصی است و اعمال عبادی فراوانی در آن وارد شده و زمان عبادت و مناجات و عرض حاجات با قاضی الحاجات است.

2- ماه رجب اولین ماه از ماههای حرام (ماه های حرام عبارتند از: رجب، ذی القعده، ذی الحجه، محرم) و ماه خدا و هنگام عبادت و دعا و استغفار است و رحمت الهی در این ماه در حال ریزش و نزول است، به همین جهت این ماه را رجب الاصب گویند، چون «صب» به معنای ریختن است. پس لیله الرغائب، شرافت و ارزش شب جمعه و ماه رجب هردو را درخود جمع نموده و ارزشی دوچندان دارد 

 در ادامه  این قسمت رو هم مطالعه کنید لطفا  

ادامه مطلب ...

کلام امیر المومنین علیه السلام

یَا عَبْدَ اللهِ، لاَ تَعْجَلْ فِی عَیْبِ أَحَدٍ بِذَنْبِهِ، 

فَلَعَلَّهُ مَغْفُورٌ لَهُ، وَلاَ تَأْمَنْ عَلَى نَفْسِکَ صَغِیرَ مَعْصِیَةٍ، 

فَلَعَلَّکَ مُعَذَّبٌ عَلَیْهِ؛ فَلْیَکْفُفْ مَنْ عَلِمَ مِنْکُمْ عَیْبَ غَیْرِهِ لِمَا یَعْلَمُ مِنْ عَیْبِ نَفْسِهِ، 

وَلْیَکُنِ الشُّکْرُ شَاغِلاً لَهُ عَلَى مُعَافَاتِهِ مِمَّا ابْتُلِیَ بِهِ غَیْرُهُ. 

اى بنده خدا ! در عیب و مذمت هیچکس بر گناهش عجله مکن

شاید خداوند او را آمرزیده ‏باشد. 

و نیز بر گناه کوچکى که خود انجام داده ‏اى ایمن مباش 

شاید به خاطر آن کیفر بینى،بنابراین هر کدام از شما که از عیب دگران آگاه است‏ به خاطر آنچه از عیب خود مى‏داند بایداز عیبجوئى دگران خوددارى کند،و شکر و سپاس این موهبت که او از این عیوب پاک است،وى را مشغول دارد!

خطبه ی 140 نهج البلاغه

یا ابا صالح المهدی عجل الله...

خوشا ب حال زمان ک صاحبش تویی یا صاحب الزمان 

السلام علیک یا صاحب الزمان 

اللهم عجل لولیک الفرج 

التماس دعا 

دعای استغاثه ب امام زمان

سَلامُ اللَّهِ الْکامِلُ التَّآمُ ‏الشَّامِلُ الْعآمُّ، وَصَلَواتُهُ الدَّآئِمَهُ، وَبَرَکاتُهُ الْقآئِمَهُ التَّآمَّهُ،  عَلى‏ حُجَّهِ اللَّهِ وَ وَلِیِّهِ فى‏ اَرْضِهِ وَبِلادِهِ، وَخَلیفَتِهِ عَلى‏ خَلْقِهِ وَعِبادِهِ، وَسُلالَهِ النُّبُوَّهِ، وَبَقِیَّهِ  الْعِتْرَهِ وَالصَّفْوَهِ، صاحِبِ الزَّمانِ، وَمُظْهِرِ الْإیمانِ، وَمُلَقِّنِ اَحْکامِ الْقُرْآنِ، وَمُطَهِّرِ الْأَرْضِ، وَناشِرِ  الْعَدْلِ فِى الطُّولِ‏ وَالْعَرْضِ، وَالْحُجِّهِ الْقآئِمِ الْمَهْدِىِّ الْإِمامِ الْمُنْتَظَرِ الْمَرْضِىِّ، وَابْنِ‏ الْأَئِمَّهِ   الطَّاهِرینَ،الْوَصِىِّ بْنِ الْأَوْصِیآءِ الْمَرْضِیّینَ، الْهادِى‏ الْمَعْصُومِ ابْنِ الْأَئِمَّهِ الْهُداهِ الْمَعْصُومینَ،السَّلامُ عَلَیْکَ یا مُعِزَّ  الْمُؤْمِنینَ الْمُسْتَضْعَفینَ، السَّلامُ عَلَیْکَ یا مُذِلَّ الْکافِرینَ‏ الْمُتَکَبِّرینَ الظَّالِمینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا مَوْلاىَ یا صاحِبَ الزَّمانِ، السَّلامُ عَلَیْکَ یَا بْنَ رَسُولِ اللَّهِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَا بْنَ اَمیرِ الْمُؤْمِنینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَا بْنَ فاطِمَهَ الزَّهْرآءِ، سَیِّدَهِ نِسآءِ الْعالَمینَ، اَلسَّلامُ‏ عَلَیْکَ یَا بْنَ الْأَئِمَّهِ الْحُجَجِ الْمَعْصُومینَ، وَالْإِمامِ عَلَى الْخَلْقِ‏ اَجْمَعینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا مَوْلاىَ،سَلامَ مُخْلِصٍ لَکَ فِى الْوَِلایَهِ، اَشْهَدُ اَنَّکَ الْإِمامُ الْمَهْدِىُّ قَوْلاً وَفِعْلاً، وَاَنْتَ الَّذى‏ تَمْلَأُ الْأَرْضَ‏ قِسْطاً وَعَدْلاً، بَعْدَ ما مُلِئَتْ ظُلْماً وَجَوْراً، فَعَجَّلَ اللَّهُ فَرَجَکَ، وَسَهَّلَ‏ مَخْرَجَکَ، وَقَرَّبَ زَمانَکَ،وَکَثَّرَ  اَنْصارَکَ وَاَعْوانَکَ، وَاَنْجَزَ لَکَ ما وَعَدَکَ، فَهُوَ اَصْدَقُ الْقآئِلینَ، وَنُریدُ اَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذینَ اسْتُضْعِفُوا فِى الْأَرْضِ، وَنَجْعَلَهُمْ اَئِمَّهً وَنَجْعَلَهُمُ الْوارِثینَ، یا مَوْلاىَ یا صاحِبَ‏  الزَّمانِ، یَابْنَ رَسُولِ‏اللَّهِ حاجَتى‏ کَذا وَ کَذا (وبجاى‏کَذاوَکَذاحاجات‏خودراذکرکند)فَاشْفَعْ لى‏ فى‏ نَجاحِها، فَقَدْ تَوَجَّهْتُ اِلَیْکَ بِحاجَتى‏، لِعِلْمى‏ اَنَّ لَکَ‏ عِنْدَ اللَّهِ شَفاعَهً مَقْبُولَهً،وَمَقاماً مَحْمُوداً، فَبِحَقِّ مَنِ اخْتَصَّکُمْ بِاَمْرِهِ، وَارْتَضاکُمْ لِسِرِّهِ، وَبِالشَّاْنِ الَّذى‏ لَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ بَیْنَکُمْ وَبَیْنَهُ، سَلِ اللَّهَ‏ تَعالى‏ فى‏ نُجْحِ طَلِبَتى‏، وَاِجابَهِ دَعْوَتى‏، وَکَشْفِ کُرْبَتى‏. 

**********************‏  

سلام خدا بطور کامل‏ و تمام و همه ‏جانبه و عمومى و درودهاى ممتد و پیوسته و برکتهاى پابرجا و تام و تمامش‏ بر حجت خدا و ولى او در زمین و سایر کشورهایش و جانشین او بر خلق و بندگانش و نژاد پاک‏ نبوت و باقیمانده عترت و (آن سرور) برگزیده یعنى حضرت صاحب الزمان و آشکارکننده ایمان‏ و یاددهنده احکام قرآن و پاک کننده زمین و گسترنده عدالت در درازا و پهناى‏ زمین و حجت قائم مهدى آن امام منتظر پسندیده و فرزند امامان پاکیزه و وصى فرزند اوصیاء پسندیده آن راهنماى‏ معصوم فرزند امامان راهنماى معصوم سلام بر تو اى عزت‏بخش مردم‏ مؤمنى که ناتوان و خوارشان شمرند سلام بر تو اى خوارکننده کافران‏ سرکش و ستمکار سلام بر تو اى مولاى من اى صاحب الزمان‏ سلام بر تو اى فرزند رسول خدا سلام بر تو اى فرزند امیرمؤمنان‏ سلام بر تو اى فرزند فاطمه زهرا بانوى زنان جهانیان سلام‏ بر تو اى فرزند پیشوایان و حجتهاى معصوم و پیشواى بر خلق‏
همگى سلام بر تو اى سرور من سلام مخلصانه من به تو در ولایت و پیرویت‏
گواهى دهم که تویى آن پیشواى راه یافته چه در گفتار و چه در کردار و تویى آن بزرگوارى که زمین را پر از عدل و داد کنى پس آنکه پر از ستم و بیدادگرى شده باشد پس از خدا خواهم که شتاب کند در فرج تو و راه آمدنت را هموار و زمان ظهورت را نزدیک و یار و یاورت را بسیار گرداند و آنچه‏ به تو وعده فرموده درباره‏ات وفا کند زیرا که او راستگوترین گویندگان است که فرموده «و ما خواستیم بر کسانى که‏
در زمین زبون شمرده مى‏شدند منت نهیم و ایشان را پیشوایانى کنیم و وارثانشان گردانیم» اى سرور من اى صاحب‏ الزمان اى فرزند رسول خدا حاجتم ........است پس شفاعت کن برایم در برآمدنش زیرا که من با حاجت خویش به تو متوجه شده‏ام زیرا مى‏دانم که‏ شفاعت تو به درگاه خدا پذیرفته و مقامت پسندیده است پس به حق همان خدایى که شما را در کار خود مخصوص کرده‏ و براى راز و سِرّش پسندیده و بدان مقامى که شما در نزد خدا میان خود و او دارید که از خداى‏ تعالى بخواهى من به خواسته‏ام برسم و دعایم اجابت شود و اندوهم برطرف گردد ان شاالله 

این دعا برای پناه بردن ب حضرت صاحب الزمان و استغاثه ب ایشان است. 

دو رکعت نماز داره ک بعد از سوره ی حمد هر سوره ای ک میخوای میخونی و بعد در انتها رو ب قبله ایستاده و این دعارو میخونی...البته من تا بحال با نمازش نخوندم ولی سعی میکنم هر روز صبح بعد از نماز این دعارو بخونم...

مسافرت...

 

دلم ی مسافرت تنهایی میخواد ...