انتظار زیباست...

علت سختی انتظار چیست و چرا می گویند انتظار زیباست ؟ زیبایی انتظار در چیست ؟

 انتظار دو جنبه دارد : رسیدن به هدف و دیگری در راه بودن . این دو جهت انتظار برای همه چیز وجود دارد و تنها مربوط به امر فرج امام زمان ( عجل الله تعای فرجه ) نیست.

کسی که منتظر رسیدن به درجه پزشکی یا مهندسی است ، سخت درس می خواند . خود درس خواندن ، که همان در راه بودن و مقدمات و زمینه را فراهم کردن است سخت است . باید شب ها بیدار ماند و درس خواند و روزها از تفریح و سرگرمی صرف نظر کرد و مطالعه نمود .همه این ها سخت است ، اما چون برای رسیدن به درجات بالای علمی است ، همین سختی برای انسان ،  زیبا و لذت بخش است.

کسی که منتظر مهمان بسیار محترم و محبوبی است در تهیه مقدمات به سختی می افتد . هنگام تمیزی منزل ، عرق از سر وروی او می ریزد ، اما از درون شاد است . همین زحمات برای او لذت بخش و زیباست . شهادت و جان دادن در راه محبوب ، سخت است ، اما زیبا و لذت بخش است . پس لذت همیشه در آسایش و راحتی نیست ، بلکه برعکس گاهی آسایش موجب آزار اس . کسی که به جای مطالعه همیشه در حال خواب و استراحت است ، هرچند راحتی بدنی را دارد اما به خاطر عاقبت بدی که در پایان سال تحصیلی در انتظار اوست ، در عین راحتی ، احساس رنج و بدی می کند . بنابراین سختی با زیبایی و لذت در تضاد نیست و مخالف هم نیستند .

انتظار امام زمان ( عجل الله تعالی فرجه ) و منتظر واقعی بودن ، زمینه ظهور را فراهم کردن ، ترک گناه و عمل به واجبات سخت است ؛ اما با توجه به هدف والا و اجر و ثواب بسیار زیاد آن ، کاری زیبا و لذت بخش است.
منبع:زمینه سازان ظهور