یلدا پیشاپیش مبارک...

   ما منتظر صبح شب یلداییم
دستی به دعا تا فرج فرداییم   

............ 

فریاد کشیده هر دو جیبم جانسوز         با دیدن نرخ هندوانه دیروز
یلدا تو کمی دیر تر امسال بیا               یارانه برای تو ندادند هنوز ! 

 

.................

 یلداست ، بگذاریم هر چه تاریکی هست
هرچه سرما و خستگی هست تا سحر از وجودمان رخت بربندد
امشب بیداری را پاس داریم تا فردایی روشن راهی دراز باقیست
........................

هر چه از روشنی و سرخی داریم برداریم کنار هم بنشیینیم
و بگذاریم که دوستی ها سدی باشند در برابر تاریکی ها
یلدایتان رویایی روزهایتان پر فروغ، شبهایتان ستاره باران

 

باور به نور و روشنایی است
که شام تیره ،از دل شب یلدا
جشن مهر و روشنایی به ما هدیه میدهد
یلدا یتان مبارک  

 
تنها چند دقیقه ناقابل مى تواند از یک شب عادى، شب یلدا بسازد؛
ولى با هم بودن است که آن را نیک نام کرده و در تاریخ ماندگار شده است. 
....................... 
 از همین امشب خود را در برابر زمستان سرد بیمه کنید.طرح پیش فروش بوسه های داغ شب یلدا با طعم لبو اغاز شد. برای ثبت نام لپتو بیار جلو... ماچ!  
 
هندونه بده قاچ کنم لپتو بده ماچ کنم غمتو بده چال کنم بخند تا من حال کنم.
...............
برایت چه بخواهم ز خدا؟
بهتر از اینکه خودش پنجره ی باز اتاقت باشد، عشق، محتاج نگاهت باشد، خلق، لبریز دعایت باشد و دلت تا به ابد وصل خدایی باشد، که همین نزدیکیست 
  بهترین یلداها را برایتان آرزو می کنم.

برخورد با کودک دچار تب و تشنج

پزشکان تب را درجه حرارت دهانی بالای ۳۷٫۵ درجه سانتیگراد و درجه حرارت مقعدی بالای ۳۸ درجه تعریف می‌کند.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، پزشکان براین باورند که اثرات مضر تب به تنهایی بسیار نادر است و در کودکانی که دچار پنومونی شدید هستند

حتی تب بسیار بالا در حد ۴۲ درجه سانتیگراد نیز دیده ‌شده است ولی در اغلب موارد تب بالا در کودکان زیر ۵ سال منجر به تشنج می شود .

پزشکان تب را به عنوان زنگ خطر برای کودکان می دانند به طوری که حدود ۳تا ۵ درصد کودکان زیر ۵ سال به دنبال تب تشنج می کنند.

تشنج‌ ناشی‌ از تب‌ به‌ دنبال‌ افزایش‌ ناگهانی‌ دمای‌ بدن‌ شیرخواران‌ و کودکان‌ به‌ وجود می‌آیدکه در این‌ حالت‌ هوشیاری‌ کودک‌ تغییر پیدا می‌کند و انقباضات‌ ناگهانی‌ و غیر قابل‌ کنترلی‌ در عضلات‌ وی‌ پدید می‌آید.

کودکان زیر ۵ سال ، به ویژه کودکان ۶ ماهه تا ۳ ساله مستعد تب تشنج دار هستند و زمانی بروز می کندکه درجه حرارت مقعدی این کودکان ۴۰ یا بالاتر باشد .

با توجه به شیوع تب و تشنج در کودکان و اینکه اکثر والدین اولین کسانی هستند که با آن مواجه می شوند داشتن اطلاعات در مورد اقدامات درمانی اورژانس در این موارد جهت پدرها و مادرها ضروری است.

حدود ۹۹ درصد تب و تشنج در کودکان خودبه خود متوقف می شود و معمولا کمتر از ۵ دقیقه کنترل می شود ولی با این حال رعایت اقدامات اولیه اصول بهداشتی توسط والدین و مراجعه به مراکز درمانی و بیمارستانی ضروری است .

علایم تشنج چیست؟

وقتی کودکی تشنج می کند ممکن است شما هر یک از این علایم را ببینید:

۱- کودک دچار اختلال هوشیاری شود؛ یعنی اطرافیان را نشناسد و متوجه زمان و مکان نباشد، همچنین به صدا زدن شما پاسخ ندهد یا بی هوش روی زمین بیفتد.
۲- حرکاتی غیر ارادی در اعضای بدن کودک ظاهر شود، این حرکات ممکن است قسمتی از بدن یا تمام اعضا را درگیر کند. ممکن است کودک بشدت دست وپا بزند، روی زمین بیفتد، سروچشمهای کودک به یک طرف بچرخد یا اینکه فقط یک دست یا یک پای کودک دچار حرکات تکان دهنده شدید شود و این حالت چند ثانیه تا چند دقیقه طول بکشد. معمولاً این حملات کمتر از ۱۰ دقیقه طول می کشد.
۳- ممکن است کودک در زمان حمله، کنترل ادرار خود را از دست بدهد.
۴- گاهی کودک به صورت ناگهانی رفتاری غیر عادی نشان می دهد؛ مثلاً بدون آنکه متوجه اطراف باشد، شروع به دویدن می کند.

۵- ممکن است کودک برای چند لحظه به نقطه ای خیره شده و در این مدت متوجه اطراف نباشد.

اگر کودک شما مبتلا به حملات تشنج در زمان تب می شود به این نکات دقت کنید:

۱- هرگاه کودک شما به علت سرماخوردگی یا هر عفونت دیگری دچار تب شدید شد حتماً با استفاده منظم از داروی ضد تب ( استامینوفن ) و پاشویه با آب ولرم تب کودک را کاهش دهید.
۲- هیچ گاه برای کاهش تب کودک از آسپرین یا آمپولهای تب بر استفاده نکنید .
۳- کودک را برای بررسی علت تب نزد پزشک ببرید .
۴- در صورتی که پزشک احتمال مننژیت را بدهد، کشیدن مایع نخاع کودک برای آزمایش و تشخیص بیماری ضروری است. در این زمینه با پزشک همکاری کنید .
۵- اگر کودک شما سابقه تب و تشنج دارد، با نظر پزشک در زمان تب شدید علاوه بر استامینوفن و پاشویه کردن کودک، از داروی ضد تشنج به مقداری که پزشک دستور داده، استفاده کنید تا از تشنج کودک پیشگیری شود.
۶- اگر بعد از تشنج کودک، پزشک دستور داد تا کودک شما به مدت طولانی ( حدود دو سال ) از داروهای ضد تشنج استفاده کند، حتماً این داروها را طبق دستور در زمان مناسب مصرف کنید و از کم کردن یا قطع کردن خودسرانه داروها بپرهیزید.

اقدامات درمانی در هنگام تشنج شامل:

۱) حفظ آرامش و ماندن در کنار کودک
۲) قرار دادن بیمار در وضعیت خوابیده به شکم و یا به یک پهلو بگونه ای که سر هم سطح و یا پایینتر از تنه باشد . این وضعییت مانع آسپیراسیون ترشحا ت بخصوص هنگام استفراغ میشود .
۳) باز کردن و آزاد کردن لباسهای تنگ
۴) بازکردن دهان کلید شده اگر زبان تحت فشارنباشد توصیه نمیشود . باید از گذاشتن اجسام سخت بین دندانها خودداری کرد زیرا احتمال آسیب به لثه و دندانها وجود دارد .
۵) دورکردن بیمار از محل خطرناک و یا کنار گذاشتن اجسامی که در هنگام حرکات اندامها باعث صدمه شود, توصیه میشود .
۶) هرگز سعی در جلوگیری از تشنج نشود .
۷) سیلی زدن , نیشگون گرفتن و یا هر تحریکی در جهت توقف تشنج توصیه نمیشود .
۸) گرفتن شیرخوار زیر شیر آب سرد ممنوع است.
۹) تجویز داروی ضد تشنج رکتال
۱۰) زمان شروع تشنج را یادداشت نمود و اگر از ۵ دقیقه متجاوز شد سریعا به پزشک مراجعه شود و در اورژانس به عنوان استاتوس درمان گردد . 

 منبع:پزشکان بدون مرز

شپش سر

شپش یک انگل خارجی است که قدمت آلودگی با آن به دوران پیش از تاریخ برمی گردد. شپش از خون انسان تغذیه میکند و بزاق آن حاوی مواد ضد انعقادی است و از لخته شدن خون جلوگیری میکند و خارش شدیدی را موجب می شود.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز،  آلودگی به شپش به دنبال تماس نزدیک بین فردی یا هنگامی که افراد خانواده در فصل های سرد و برای تامین گرما لباس بیشتری می پوشند شایع میشود . 

شپش در آب نمیتواند زندگی کند، به همین دلیل در مکانهایی مانند استخر نمی تواند زندگی کند و از طریق شنا در استخر منتقل نمیشود.

شپش ها انگل اختصاصی انسان بوده و خونخوار می باشد و در روز دو یا سه بار از خون انسان به کمک نیش خود تغذیه می نماید .

مقاومت آنها در خارج از بدن انسان کم و نسبت به تغییرات درجه حرارت خیلی حساس بوده و اشخاص تب دار را ترک می کند و در درجه حرارت ۵۲ درجه سانتیگراد در عرض چند دقیقه از بین می رود .

تشخیص افتراقی

گاهی ممکن است پوسته های سفید و ریزه شوره مانند با تخم شپش اشتباه شوند باید توجه داشت که تخم های شپش چون به قسمت ساقه مو می چسبند به سختی کنده می شوند در حالی که شوره سر یا سایر پوسته ها به راحتی با برس از مو جدا شوند.

راههای انتقال:

- تماس مستقیم افراد سالم با آلوده
- تماس غیر مستقیم مانند استفاده از وسایل شخصی آلوده ( لباس ها ، پتو، ملحفه، شانه، برس،حوله کلاه و روسری)

درمان :

شپش بسیار سخت از روی موهای افراد برطرف می شود. راه های بسیاری برای از بین بردن شپش وجود دارد، ولی تنها چند نوع راه وجود دارد که به طور واقعی جواب می دهد.

دو بار درمان با فاصله ۱۰-۸ روز لازم است اگر چه با درمان نخست شپش های سر و اکثر تخم های آن از بین می روند اما از آن جا که امکان خروج آنها از تخم تا ۸ روز بعد وجود دارد بنابر این به فاصله ۱۰-۸ روز درمان مجدد انجام شود.

تا پیش از آنکه شپش های جدید بالغ شوند و توانایی حرکت پیدا کنند ازبین بروند.

تمام موارد تماس احتمالی باید درمان شوند در غیر این صورت احتمال آلودگی مجدد وجود دارد.درآلودگی مجدد دو دوره درمان ( به فاصله ۱۰-۸) روز هم لازم است.
برای جداکردن رشکها ، استفاده از شانه های دندانه ریز ضروری است.

نحوه مصرف شامپو پرمترین:

- شستشوی موها با یک شامپوی غیر دارویی؛
- آبکشی و خشک کردن موها؛
- آغشته کردن تمام مو و پوست سر با مقدار کافی از شامپو پرمترین؛
- باقی ماندن ۱۰دقیقه در همان حالت؛
- شستشو و آبکشی کامل موها و پوست سر؛

از بین بردن شپش به وسیله سرکه

۱- سرکه را گرم کرده و آن را روی سر خود بمالید. حوله یا کلاهی روی سر خود بگذارید و ۳۰ دقیقه صبر کنید و بعد بشویید.

۲- روغن معدنی را با سرکه مخلوط کنید و آن را روی موهای خود بمالید تا شپش هایی که به سختی به موها چسبیده اند جدا شوند. می توانید روغن معدنی را از داروخانه تهیه کنید. این مخلوط شوره سر را هم برطرف می کند.

مخلوط های بالا را هر شب روی سر خود قرار دهید تا شپش ها به طور کامل برطرف شوند. حتی بعد از برطرف شدن کامل شپش، ۳ تا ۵ روز بعد هم، از این مخلوط برای موهای خود استفاده کنید. به این دلیل که کاملا مطمئن شوید شپش ها دیگر برنمی گردند.

برای پیشگیری از ابتلا به شپش چه کارهایی می‌توان انجام داد؟

• وقتی برای شانه زدن موهایتان با شانهِ مخصوص تشخیص شپش اختصاص دهید. فراموش نکنید که همهِ اعضای خانواده باید اینکار را انجام دهند! هر چه زودتر مشکل تشخیص داده شود، رفع آن سریعتر انجام خواهد شد.

• در تعطیلات آخر هفتهِ  بدون شپش درهفته‌های دهم و سی و پنجم شرکت کنید و همسایگان خود را نیز به شرکت در آن تشویق کنید.

• هنگام شانه زدن دقیق باشید. شپش‌ها و تخم‌های  آنها بسیار کوچک هستند و دیدن آنها سخت است.

• از کلاه، شانه و یا برس دیگران استفاده نکنید.

• از مواد شیمیایی برای پیشگیری از شپش‌ها استفاده نکنید، چراکه این کار می‌تواند باعث مقاوم شدن شپش‌ها در برابر داروها شود.

• بچه‌هایی با موهای بلند باید یا موهایشان را جمع کنند و یا ببافند.

در صورت ابتلا باید چه کنیم؟

• موهای دیگر اعضای خانواده را هم شانه بزنید تا از ابتلا و یا عدم ابتلای آنان مطمئن شوید.

• در صورت ابتلای دیگر اعضای خانواده هزمان به معالجهِ آنها نیز بپردازید.

• دستورالعمل داروها را به دقت دنبال کنید.

• برهم زدن چرخهِ زندگی شپش‌ها در اسرع وقت بسیار مهم است. بنابراین روش درمانی‌ای را انتخاب کنید که برای شما مناسب باشد و از بین بردن شپش‌های موهایتان را به صورت موثر تضمین کند.

• اگر پوسته‌های تخم بسیاری در موهایتان باشد، بدین معناست که مدت زیادی از ابتلای شما گذشته است. اما اگر تخم‌های جدید زیادی در سرتان باشد، معنای آن این است که شما جدیدا مبتلا شده اید.

• استفاده از شانهِ مخصوص تشخیص شپش را پس از ۱۰ تا ۱۴ روز بعد از رهایی از شپش ادامه دهید. بعد از آن زمان شما می‌توانید مطمئن شوید که از روشی مناسب برای درمان استفاده کرده‌اید.‌

• به عنوان راهی برای پیشگیری متناوبا از شانه استفاده کنید.

• شانه و یا برس را با استفاده از آب جوش و یا فریز کردن ضدعفونی کنید تا دیگر اعضای خانواده مبتلا نشوند.

• به دنبال علت آلودگی باشید. به سایر افراد نیز در مورد این آلودگی اطلاع دهید تا آنها به بررسی وضعیت اعضای خانوادهِ خود بپردازند، در غیر این صورت خطر سرایت افزایش می‌یابد. داشتن شپش سر چیزی نیست که کسی از آن خجالت بکشد. دلیل ابتلای افراد به شپش عدم رعایت بهداشت نیست بلکه در واقع موهای تمیز  محل مناسب‌تری برای شپش‌ها هستند.

• ملافه‌ها را در دمای ۶۰ درجهِ سانتیگراد بشویید. کلاه‌ها، اسباب‌بازی‌ها و کوسن‌ها و بالش‌ها را می‌توان در طول شب در فریز گذاشت و یا اینکه آنها را در خشک کن در دمای ۶۰ درجهِ سانتیگراد برای مدت ۵ دقیقه قرار داد.

• داشتن شپش خجالت ندارد، اگر کاری در مورد آن انجام ندهیم باید خجالت بکشیم!

• کلیه وسایل شخص آلوده که با آنها تماس  داشته (ملحفه،پتو، روسری، کلاه ،چادر، مقنعه،گل سر، شانه و…) جمع آوری گردد و داخل یک نایلون بزرگ ریخته و در آن را بسته و بعد از ۲۴  ساعت وسایل را بیرون آورده وتمام آنها را با آب گرم شسته و جلوی آفتاب خشک نموده و سپس اطو گردد .

• استفاده از شامپو پرمترین برای از بین بردن شپشها که باید بصورت زیر مصرف گردد:

- ابتدا سر را با آب و شامپو معمولی بشویید سپس ۲ قاشق شامپو پرمترین بر روی سر ریخته و سر را بمدت ۱۰ دقیقه ماساژ بدهید و در نهایت موها را آبکشی نمایید . لازم به ذکر است، باید یک بار دیگر این عمل را ۷ تا ۱۰ روز بعد تکرار نمایید .

• برای از بین بردن رشکها (تخم شپش) باید یک شانه دانه ریز تهیه نموده وآن را به سرکه آغشته نموده وبمدت ۳۰دقیقه موها را با آن شانه نمود

اینجارو هم بخونید

آشنایی با خواص درمانی کندر

کندر در حقیقت صمغ گیاهی به همین نام است که مزه‌ای گس و تلخ دارد. این صمغ از زمان‌های بسیار قدیم توسط درمانگران طب سنتی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده بوده و امروزه نیز به ۳ صورت خوراکی، موضعی و بخور مصرف می‌شود.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ،  این صمغ از زمان‌های بسیار قدیم توسط درمانگران طب سنتی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده بوده و امروزه نیز به ۳ صورت خوراکی، موضعی و بخور مصرف می‌شود. به باور بسیاری از مردم، مصرف کندر موجب افزایش حافظه و تقویت ضریب هوشی افراد می‌شود. دکتر سعید صانعی، مشاور گیاه‌درمانی توضیحات کامل‌تری را درباره تاثیر کندر بر حافظه و نسخه‌های درمانی این صمغ گیاهی در اختیارتان قرار می‌دهد.

خانم‌های باردار مراقب باشند

 باوری وجود دارد که مصرف صمغ توسط مادران باردار موجب افزایش هوش و ضریب هوشی جنین و کودک آینده آن‌ها می‌شود. این نکته صحیح است اما مادران باردار باید مراقب باشند که مصرف کندر بیش از ۳ ماه موجب بیش‌فعالی کودک آن‌ها شده و این مسئله در آینده آن‌ها را با مشکلات متعددی روبه‌رو می‌کند. بنابراین مادران باردار باید توجه داشته باشند که برای افزایش میزان هوش و تقویت حافظه نوزاد خوردن یک ماه کندر کفایت می‌کند و این یک ماه باید بعد از ۴ ماهگی جنین صورت گیرد.

یک نسخه برای ۳ بیماری

درمانگران طب سنتی برای درمان خواب‌آلودگی و بی‌حالی ناشی از تجمع بلغم در بدن، نسخه‌ای دارند که به کمک آن می‌توان بلغم زائد بدن را دفع کرد و به درمان بی‌خوابی و حتی بوی بد دهان پرداخت.

برای تهیه این نسخه کافی است یک نخود کندر را با یک نخود مصطکی و یک فندق سقز ترکیب کرده و آن را بجوید. برای تهیه این مواد می‌توانید به داروخانه‌های گیاهی در سطح شهر مراجعه کرده و با تهیه این مواد و جویدن آن علاوه‌بر بی‌خوابی، بوی بد دهان خود را نیز درمان کنید. علاوه‌بر این همین نسخه می‌تواند ترکیب بسیار مناسبی برای افرادی باشد که به کمر درد یا درد مفاصل از قبیل درد زانو مبتلا هستند. مصرف این نسخه موجب کاهش و تسکین دردهای مفصلی نیز می‌شود.

تاثیر کندر در درمان پوست خشک

افرادی که پوست خشک و زبر دارند، می‌توانند از این نسخه برای بهبود خشکی پوست خود بهره‌ ببرند. این افراد کافی است ۲ نخود کندر را درون روغن بادام حرارت دهند تا زمانی که کندر درون روغن حل شود. پس از آن اجازه دهید که روغن سرد شود و از آن برای ماساژ پوست دست یا بدن‌تان استفاده کنید. این روغن تاثیر بسیار زیادی در بهبود خشکی پوست‌تان خواهد داشت.

تسکین اعصاب و تپش قلب با کندر

درمانگران طب سنتی ایران معتقدند، ماساژ ستون فقرات با کمک روغن کنجدی که در آن کندر حل شده باشد برای تسکین اعصاب و آرام‌بخشی بیمار بسیار موثر است. برای تهیه این روغن کافی است به اندازه سرانگشت کندر را درون روغن کنجد انداخته و روغن را روی حرارت بگذارید تا کندر حل شود. پس از خنک شدن این روغن آن را روی ستون فقرات ماساژ دهید، علاوه بر تسکین اعصاب و ریلکسی، این ماساژ موجب بهبود تپش قلب و تسکین افرادی که دچار ریزش قلب شده‌اند می‌شود

از خواص کندر چه می‌دانید؟

کندر علاوه‌بر خواص درمانی که در تسکین دردهای مفصلی، درمان بوی بد دهان و افزایش میزان هوش کودکان دارد خواص کم‌نظیر دیگری دارد که به برخی از کاربردی‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

 خوردن صمغ کندر موجب بهبود خش صدا و صاف شدن آن می‌شود. این صمغ گیاهی با کاهش خلط و ترشحات حلقی خشونت صدا را برطرف می‌کند.

تجویز کندر به‌صورت خوراکی موجب کاهش خونریزی شدید در خانم‌هایی که خونریزی‌های بسیار شدید درسیکل قاعدگی دارند، می‌شود.

درمانگران طب سنتی بر این باورند که مصرف کندر در افراد مبتلا به اسهال و افرادی که دچار تب و استفراغ هستند بسیار موثر است.
بسیاری از درمانگران بر این باورند، افرادی که بدزخم هستند و زخم‌های‌شان در مدت زمان بیشتری خوب می‌شود با مکیدن یا جویدن یک نخود کندر به‌صورت روزانه به‌مدت ۳ تا ۴ روز می‌توانند به درمان سریع‌تر زخم‌ها کمک کنند.

مرطوب‌ کننده‌های طبیعی در فصل سرما

 

 سلامت نیوز : رطوبت‌رسانی به پوست با کمک گیاهان دارویی و موادطبیعی یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای افرادی است که تمایلی به استفاده از کرم‌ها و لوسیون‌های شیمیایی ندارند. اگرچه امروزه محصولات مختلف آرایشی و بهداشتی با منشا گیاهی در جهان تولید می‌شوند اما هنوز هستند افرادی که ترجیح می‌دهند از لوسیون‌ها و داروهای گیاهی که بدون دخالت دستگاه‌های صنعتی تولید شده‌اند، برای حفظ و سلامت پوست خود بهره ببرند. در این بخش سعی داریم برخی از شیوه‌های آبرسانی پوست را که در خانه قابل دسترسی است به شما معرفی کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برترین ها؛ استفاده از این ماسک‌ها نه تنها موجب آبرسانی مفید به پوست‌تان می‌شود بلکه طراوت و جوانی پوست شما را در طول سال تضمین می‌کند.

آبرسانی با ماسک عسل

یکی از بهترین روش‌ها برای مرطوب نگه‌داشتن پوست صورت استفاده از ماسک طبیعی عسل است. تهیه این ماسک در منزل بسیار ساده و آسان است. تنها کافی است 2قاشق غذاخوری عسل طبیعی را با 3 قاشق غذاخوری روغن بادام روی حرارت اندک خوب مخلوط کنید. سپس این ترکیب را از روی حرارت برداشته و 10قطره از اسانس گیاه دارویی بابونه را به این ترکیب اضافه کرده و آن‌را آرام هم بزنید تا سرد شود. در این حالت پس از آن‌که ترکیب حرارت خود را از دست داد، آن‌را روی پوست صورت‌تان ماسک کنید و اجازه دهید به‌مدت 20تا30 دقیقه روی پوست‌تان بماند. این ماسک کمک می‌کند تا سلول‌های پوست بتوانند میزان رطوبت مورد نیاز خود را به این ترتیب از ماسک عسل دریافت کنند. در این حالت علاوه بر آن‌که سلول‌ها شادابی اولیه خود را به دست می‌آورند به زیبایی پوست و طراوت آن نیز کمک می‌کنند.

گلاب مرطوب‌کننده پوست‌های حساس

برای آبرسانی به پوست‌های حساس بهترین روش استفاده از ماسک گیاهی تهیه شده از گلاب است. برای تهیه این ماسک در منزل لازم است از گلاب طبیعی و خالص و مقدار اندکی گلیسیرین کمک بگیرید. برای تهیه این ماسک؛ کافی است مقدار نصف لیوان گلاب را با 2 قاشق غذاخوری گلیسیرین ترکیب کنید. بهترین راه برای ترکیب این 2 اسانس طبیعی آن است که آن‌ها را درون یک شیشه تمیز و دودی رنگ بریزید و پس از بستن در ظرف آن را به خوبی تکان دهید. پس از مخلوط‌شدن گلاب و گلیسیرین می‌توانید این مخلوط را روی دستمالی تمیز و نخی اسپری کنید و آن را به‌مدت نیم ساعت روی صورت خود بیندازید. فقط به یاد داشته باشید که این پارچه را لازم است با کمک این محلول دائم مرطوب کنید تا آبرسانی مناسبی برای پوست‌تان انجام شود.

برای پوست‌های خشک

اگر به‌دنبال یک محصول طبیعی هستید که به کمک آن خشکی پوست‌تان را برطرف کنید، بهتر است از محلول مرطوب‌کننده ریحان و بابونه استفاده کنید. اسپری کردن این محلول به‌صورت روزانه روی پوست صورت موجب آبرسانی بسیار خوبی به سلول‌های پوستی می‌شود. برای تهیه این محلول کافی است به میزان مساوی از 3عصاره طبیعی ریحان، گل همیشه بهار و بابونه را با هم ترکیب کرده و هر روز آن را به‌صورت خود اسپری کنید. بهتر است اسپری کردن این محلول را 2بار در روز روی پوست خود امتحان کنید تا در عرض مدت زمان کوتاهی قریب به 2هفته از اثرات معجزه‌آسای آن بهره‌مند شوید.

حمام درمانی و آبرسانی پوست

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در حفظ سلامت و تندرستی بدن بسیار مفید است؛ حمام کردن با عصاره یا اسانس گیاهان دارویی مانند عصاره گل رز، عصاره اسطوخودوس، عصاره بادام شیرین، عصاره گل پامچال و عصاره لیمو یا روغن آووکادوست. برای این منظور کافی است هفته‌ای یک‌بار یکی از این عصاره‌ها را درون آب وان ریخته و برای مدت 30دقیقه درون وان دراز بکشید. استفاده از این عصاره‌ها و قرارگرفتن در وان حمام علاوه بر تاثیرات آرام‌بخشی و ریلکسی که به همراه دارد موجب تامین‌کردن میزان رطوبت مورد نیاز بدن، نرمی عضلات و مفاصل و ترمیم بافت های خشک و حساس پوستی می‌شود. 

لوسیون پیش از خواب

برای تهیه این لوسیون کافی است 10گرم بابونه را در 2لیوان آب بجوشانید تا یک لیوان از آن باقی بماند. جوشانده بابونه را صاف کرده و به همان اندازه به آن آب جوشیده شده اضافه کنید. سپس 3 قاشق غذاخوری گلاب نیز به آن اضافه کرده و هرشب پیش از خواب با پنبه روی پوست تمیز صورت بمالید. یکی دیگر از شیوه‌های استفاده از این لوسیون آن است که پارچه نخی را با کمک این لوسیون مرطوب کنید و آن را به‌مدت 20دقیقه پیش از خواب روی پوست‌تان بگذارید. پس از اتمام زمان ذکر شده لازم نیز صورت‌تان را بشویید، اجازه دهید این لوسیون تا صبح روی صورت‌تان باقی بماند. این لوسیون علاوه بر ایجاد نشاط در پوست، مانع از بروز جوش به ویژه جوش‌های سرسیاه درصورت می‌شود.

افزایش مقاومت پوست در برابر سرما

درمانگران طب سنتی برای افزایش مقاومت پوست در فصل‌های سرد سال به مراجعان خود توصیه می‌کنند تا در فصل تابستان از ماسک خرمالو و روغن زیتون استفاده کنند. استفاده از این ماسک علاوه بر تامین میزان رطوبت مورد نیاز پوست به افزایش مقاومت و ایستادگی پوست در برابر سرما کمک می‌کند و مانع از خشک شدن و از بین رفتن سلول‌های پوستی و زبری پوست می‌شود. برای تهیه این ماسک کافی است خرمالوی له‌شده را با یک تا 2 قاشق روغن زیتون مخلوط کنید و آن را به‌صورت خمیری نرم آماده کنید. بهتر است این ماسک را به‌مدت 30 دقیقه روی پوست‌تان نگه دارید و سپس آن را با آب ولرم بشویید.

خیار و حفظ نرمی پوست

یکی از بهترین شیوه‌های حفظ جوانی و نشاط پوست، تغذیه مناسب پوست و آبرسانی مناسبی است که در طول روز باید انجام شود. استفاده روزانه یا یک روز درمیان از ماسک خیار و شیر از جمله ساده‌ترین روش‌هایی است که به حفظ جوانی، شادابی و نرمی پوست کمک می‌کند. برای تهیه این ماسک بهتر است یک خیار تازه را پوست کنده و مغز آن را به‌صورت حلقه‌های باریک درآورید، سپس یک کاسه کوچک را از شیر پرچرب پر کنید و حلقه‌های باریک خیار را به‌مدت 10دقیقه درون شیر خیس کنید. سپس این حلقه را روی صورت‌تان بگذارید و اجازه دهید به‌مدت 20دقیقه روی صورتان بماند. پس از اتمام این مرحله، شیری را که حلقه‌های خیار درون آن بوده با کمک پنبه روی صورت خود مالیده و اجازه دهید برای 10 دقیقه روی صورت‌تان بماند. این ترکیب یکی از معجزه‌آساترین ترکیب‌های طبیعی برای حفظ نرمی و نشاط پوست است.

جوانسازی پوست با بخور گیاهی

درمانگران برای داشتن پوستی شاداب و جوان استفاده از بخورهای گیاهی را 2 تا 3بار در هفته به بیماران‌شان توصیه می‌کنند. بخور گیاهان دارویی از قبیل آویشن، اسطوخودوس، رازیانه، رزماری، نعنا کوهی، بومادران و گزنه از جمله بهترین راه‌حل‌ها برای افزایش نشاط، شادابی و جوانسازی پوست به ویژه در خانم‌هاست. بهره‌گیری از این بخورهای گیاهی علاوه بر پاکسازی پوست و آبرسانی مناسب به پوست، با این کار دریافت موادغذایی توسط سلول‌های پوستی در بهترین شکل انجام می‌شود. ضمن این‌که بازشدن منافذ پوستی به دریافت بهتر داروهایی که به‌صورت موضعی برای درمان تجویز می‌شوند، منجر می‌شود.

افزایش شادابی پوست با شیردرمانی

یکی از شیوه‌های قدیمی برای حفظ نشاط و شادابی و آبرسانی مناسب به پوست استفاده از حمام شیر با اسانس نارنج یا پرتقال است. برای این منظور، کافی‌است وان حمام را از آب ولرم پرکنید و یک‌ لیوان شیر را درون وان بریزید و یک قاشق غذاخوری اسانس نارنج را نیز به آن اضافه کرده و به‌مدت 30دقیقه در وان دراز بکشید. پس از گذشت 30 دقیقه و دوش گرفتن خواهید دید که پوست بدن‌تان نرم، با نشاط، جوان و لطیف شده است. برای تهیه اسانس نارنج یا پرتقال کافی است رنده شده پوست این میوه را بجوشانید و پس از جوشانیدن آن را صاف کرده و در حمام استفاده کنید. این اسانس به‌صورت صنعتی نیز تهیه می‌شود و در داروخانه‌ها قابل تهیه است. 

باور کن...

باور کن آدمیزاد،
گاهی می خندد، گاهی بامزه می شود
یکهو ته دلش می ریزد و از یاد کسی حسی خاص می کند
تو را که دوست داشته باشد،گاه می گوید، گاه…
فقط نگاهت می کند!
از آن نگاههای متفاوت که حرف های گفته و ناگفته بر همه وجودت می نشیند
آدمیزاد است دیگر، گاهی نمی خواهد درددل کند
دوست دارد ساکت باشد،
برای امروز دلشوره، از دیروز گله…!
شاید به فردا آنطور که تو می نگری، بنگرد… شاید هم نه!
گاهی فکر کند انگار روبروی دری ایستاده،
که کلیدش را تو در قلبت پنهان کرده ای…
شاید زخمی دارد که تو نمی بینی،
شاید همیشه چشم انتظار بوده، شاید هم نبوده
می داند باید کسی بیاید و بعضی وقتها هم برود حتی اگر خیلی سخت باشد…
گاهی یک نگاه، یا جمله ای ساده کافی است که بداند بماند و یا… برود
گاه ترسی آرام آرام در طول زمان بر جان او می نشیند،
مضطرب می شود و از فکرهای خوب دور…
شاید پی همنشینی که از جدایی گل و گیاه بگوید
از امید به نسیم که به توفان بر او نازل شده…
بگوید از مسیرهایی که اسمشان پله های موفقیت بوده
و حالا سربالایی های نفس گیر…
فکر می کند همه زخم هایشان از محبت است،
می ترسد زخم خوب نشود…
قدرت، شادابی به باورهای خویش را از یاد برده
بگو، تو کیستی که در تاریکی ذهنش زمزمه می کنی،
امیدی که دل به آن بسته ای،
باید که برایش گامی به پیش برداری
می دانی چرا نمی رسی؟!
زیرا آنقدر خود را با دلبستگی های بی فایده مشغول می کنی،
که رویای مسیر در تو نابود می شود…
همه بیداری را در خواب و این چنین تنهایی بر درگاه خانه دلت قد می کشد
آه، آدمیزاد
که می اندیشی تردیدی،
دشت ها و جلگه های سرسبز
دریا، آسمان آبی، و همه راه ها می دانند
تو دلیل هزار عبور عاشقانه ای…
 

 

ی چن روزی میرم ددر نیستم!

السلام علیک یا ابا صالح المهدی...

 

اگر چه تاخیر نماید اما 

برایش دعا کن 

و منتظر باش 

زیرا که البته خواهد آمد 

و درنگ نخواهد نمود 

بلکه ظلم،ستم و تباهی را از میان میبرد 

و جمیع امتها را به انصاف و عدالت داوری خواهد کرد  

 

التماس دعا...

سلام دانشجو...

 

 سلام دانشجو 

      (

روزت  مبارک

خواص دارویی لیمو ترش

 

لیمو ترش بعلت داشتن خواص اسیدی ضد عفونی کننده قوی است . حتی اگر در مسافرتها به آب آشامیدنی مشکوک هستید و می ترسید از آن بنوشید کافی است چند قطره آب لیمو ترش را در آن بریزید . آب ر ا کاملا استرلیزه کرده و میکربهای موجود در آب را از بین می برد

کسانیکه می خواهند خود را لاغر کنند اگر صبح ناشتا آب لیمو ترش را با یک لیوان آب مخلوط کنند و مقدر کمی عسل بآن اضافه نمایند و آنرا بنوشند تا ظهر گرسنه نخواهند شد و بدین ترتیب از شر چربیهای اضافی راحت خواهند شد .

بهترین کلسیم آن است که از پوست تخم مرغ و آب لیمو تهیه می کنند . برای تهیه کلسیم طبیعی یک تخم مرغ را تمیز شسته و در یک لیوان بگذارید و روی آن آّ یک لیمو ترش را بریزید و آنرا مدت دو سه ساعت در جای خنکی بگذارید سپس تخم مرغ را در آورده و آب لیمو را که دارای مقدار زیادی کلسیم است می توانید روی سالاد ریخته و یا با عسل یا شکر شیرین کرده بنوشید از تخم مرغ هم که پوست آن نرم شده می توانید هنوز استفاده کنید .

برای گلو درد بهترین دارو لیمو ترش است . یک قاشق چایخوری آب لیمو ترش را در آب نیم گرم بریزید و با آن غرغره کنید ورم گلو و گلو درد را بر طرف خواهد کرد . 


برای گرفتگی بینی و زکام کافی است چند قطرع آب لیمو را با یک قاشق چایخوری آب مخلوط کرده و در بینی بچکانید . برای رفع ورم معده و روده باید یک لیمو ترش را با پوست و هسته له کنید و آنرا با یک لیوان آب سرد و یک قاشق عسل مخلوط کده و بمدت یک ساعت قبل از خواب نوشید .

برای جلوگیری از خونریزی بینی کافی است که یک تکه پنبه را آغشته به آ ب لیمو کرده و در سوراخ بینی بگذارید خون دماغ را برطرف خواهد کرد .

اگر در صورت شما لکه و جوش قرمز رنگ وجود دارد درمان آن با آب لیمو و نمک است . بدین ترتیب که در مقداری آب لیمو نمک بزنید و آنرا با پنبه روی صورت خود بمالید لکه ها و جوشها را برطرف می کند .

بهترین دارو برای پوست دست شما مخلوط گلیسیرین و آ ب لیمو است . آب لیمو و گلیسرین را به نسبت مساوی مخلوط کنید و بدستهای خود مبالید ببینید که چقدر پوست دستها صاف می شود . در زمستان برای جلوگیری از سرما زدگی دستهای خود را با آ ب لیمو ماساژ دهید . خوردن آب لیمو سنگهای کلیه را نیز دفع می کند.

لمس درمانی چیست؟

در سالهای اخیر استفاده از روشهای طب مکمل و جایگزین، در درمان امراض مورد توجه زیادی قرارگرفته است. یکی ازروشهای طب مکمل و جایگزین لمس درمانی است. آنچه در زیر می خوانید معرفی یکی از شاخه های طب مکمل است و تنها به معرفی این رشته و اعتقاد افرادی که به آن می پردازند می باشد و صحت این گفته احتیاج به تحقیق کامل پزشکی دارد .

لمس درمانی یک تکنیک شفابخش است که درآن درمانگر با رمی ازهوشیاری تمرکزی ، ازدستان خودبه عنوان کانون جهت ایجاد تعادل و هماهنگی،درحوزه انرژِی دوجانبه بیمار-محیط استفاده می کند.

لمس درمانی در واقع یکی ازسازمان یافته ترین انواع لمس است که برخاسته ازفرهنگ های اصیل شرقی و طب سنتی چین بوده و بریکپارچگی وجود انسان،به عنوان یک کل واحد و ارتباط فکر و بدن، تاکید می کند.

این هنر درمانی که قدمتی ۴۰۰۰ ساله دارد، در دهه ۱۹۷۰توسط دولوس کریجر، پرفسور پرستاری دانشگاه نیویورک، و دوراکانز، رئیس انجمن عرفان آمریکا، براساس مدل راجرز با رویکردی عملی، مدون گردید.

کریجر معتقد است برای آنکه لمس کاملا موثر و شفا دهنده باشد، درمانگر بایستی «قصد کمک » و«توجه محض» به مددجوی خودداشته باشد.به نظر می رسد که عمل توجه، نقشی را درمان ایفا می کند.این نقش از طریق حوزه انرژی اعمال می شود.

حوزه انرژی چیست؟

حوزه انرژی یا میدان حیاتی که در فرهنگ های مختلف به نامهای متفاوتی ازقبیل هاله ، پرانا ، کای ، بیوفیلد ، بیوانرژی و… نامیده شده است،به منطقه الکترومغناطیسی اطلاق می شود که اطراف بدن موجودات زنده و غیر زنده را احاطه کرده است.مجموعه تشعشعات بدن که نشات گرفته از ماهیت اتمی جسم است، میدانی را در اطراف بدن ایجادمی کند که باتکنیک های خاص آزمایشگاهی می تواند اندازه گیری،عکسبرداری و حتی با تمرین و ممارست لمس گردد.

حوزه انرژی هر انسان بسته به درجات ثبات ذهنی و روانی فرد تغییر می کند. به عبارت دیگر، میدان انرژِی مرتبط باچرخه افکار انسان بوده و تغییرات آن تابع کنترل تفکر فرداست.به این ترتیب افکار ما بر حوزه انرژِی و آن نیز به نوبه خود بر جسم و سلامتی تاثیر می گذارد.

برخی روانشناسان حوزه راحلقه بین جسم و روان دانسته و معتقدند که تغییرات این میدان موجب بروز علائم سایکوسوماتیک می گردد.

تحقیقات هارولدبور نشان می دهد که میدان حیاتی در پاسخ به رویدادهای اساسی زیست شناختی بدن، ازقبیل تخمک گذاری، بیماری، جراحت و… تغییرمی کند.

اختلالات عاطفی، درد و یا فرایند بیماری موجب ناهماهنگی و عدم یکپارچگی حوزه انرژی شده و در نتیجه سلامتی فرد دستخوش دگرگونی می شود.

درمانگر لمس درمانی می تواند این تغییرات را در حوزه انرژِی فرد بیمار لمس کند و با تمرکز بر شفا و بهبودی مددجو ، ازطریق تعامل یبوفیلد خود و فرد مددجو، هماهنگی و تعادل مجدد را درحوزه فرد بیمار بر قرار کند. لذا هدف لمس درمانی تحریک توانایی طبیعی بدن برای ترمیم خود از طریق ایجاد تعادل در جریان انرژی می باشد. لمس درمانی علاوه بر بزرگسالان بر روی نوزادان ،حیوانات و گیاهان نیز موثر است.

لمس درمانی چگونه انجام می شود؟

از آنجا که حوزه انرژی تاحدود ۴۵-۳۰ سانتیمتری از سطح بدن گسترش می یابد، لذا لمس درمانی به هر دو صورت تماسی و غیرتماسی قابل اجراست.در فرم غیرتماسی دستهای پرستار همچون گیرنده هایی درفاصله ۱۲-۱۰ سانتیمتری ازسطح بدن حرکت نموده و جریان و نقصان انرژی را لمس می کنند و می توانند با تمرکز بر سلامتی و کمک به فرد بیمار ناهماهنگی های حوزه را برطرف کنند.

لمس درمانی چه منافعی دارد؟

تحقیقات مختلف تاثیرات زیر را برای لمس درمانی نشان داده است:

۱-تسکین درد
۲-کاهش اضطراب
۳-کاهش سطح استرس
۴-ایجاد ریلکسیشن و کاهش علائم حیاتی
۵-کاهش دیس ریتمی های قلبی
۶-تسریع ترمیم شکستگی های استخوانی
۷-بهبود سردردهای تنشی
۸-درمان اعتیاد
۹-درمان کم خونی
۱۰-کاهش درد و بهبود عملکرد مفاصل در آرتریت دژنراتیو و استئوآرتریت
۱۱-تسریع ترمیم زخمها

نکته هایی درباره ی اعتماد به نفس

1. کسب آمادگی برای دور شدن از شرایط نامساعد به منظور پیشگیری از شکست ها باعث ایجاد اعتماد به نفس می شود.

2. اگر مایل نیستید در کار فعلی تان بهترین باشید، احتمالاً این کار مناسب شما نیست.


3. اعتماد به نفس بالا ناشی از این احساس است که بر سرنوشت خود حاکم هستید.

4. یاد بگیرید که برای رسیدن به علائق حقیقی خود تلاش کنید. این کار باعث می شود که احساس بسیار خوبی داشته باشید.

5. حوزه ای را که از کار کردن در آن لذت می برید مشخص کنید و سپس تمام وقت و توانی را که در اختیار دارید صرف آن کنید.

6. لازمه اعتماد به نفس این است که شهامتش را داشته باشید که به روش خودتان زندگی کنید.

7. آماده باشید که خود را هر سال از نو بسازید. مجسم کنید که می توانید بدون هیچ زحمت و محدودیتی بارها از نو شروع کنید.

8. نقاط ضعف هر کسی بسیار بیشتر از نقاط قوت اوست . همیشه روی نقاط قوت خود تمرکز کنید.

9. توجه خود را روی مهمترین چیز متمرکز کنید و تا انجام کامل آن دست از کار نکشید.

10. افکارتان را روی کاغذ بیاورید . کارها را اولویت بندی کنید و همیشه از مهم ترین آنها شروع کنید.

11. اعتماد به نفس هنگامی به دست می آید که شما با حداکثر توانایی و کارایی تان کار کنید.

12. هر چه کارهای مهم بیشتری را به پایان برسانید بیشتر احساس می کنید که فرد قدرتمند و مثبتی هستید.

13. به هنگام آشفتگی و تحولات سریع، مرتباً خود را با در نظر گرفتن شرایط جدید ارزیابی کنید.

14. مدام برای خود هدف های جدید و استانداردهای بالاتری در نظر بگیرید و هرگز قانع نباشید.

15. شما می توانید هر کاری را به انجام برسانید به شرط آن که شدیداً مایل به انجام آن باشید و آماده باشید که به مدت لازم و به اندازه کافی روی آن کار کنید.  

چه چیز هایی باید به پزشک خود بگویم!

 

همه ما حرف زدن را بلد هستیم و در این مسأله شکی نیست. امّا ارتباط و صحبت کردن مؤثر شرط است! وقتی قرار است به پزشک مراجعه کنیم، شاید در نگاه اول به نظر برسد صحبت کردن با او تفاوتی با سایرین ندارد. اما برعکس، باید قادر باشیم در یک فرصت محدود اطلاعات لازم را به پزشک منتقل کنیم.

شاید جالب باشد بدانید چه‌چیزهایی را باید به پزشک بگویید:

۱- کارهایی را که دوست دارید انجام دهید یا عادت به انجام آنها دارید، ولی نمی‌توانید و از انجام آنها عاجزید: علاوه بر مساله سازش با محیط، برخی مردم یک سطح خاصی از ناتوانی را می‌پذیرند، مخصوصاً اگر این ناتوانی بتدریج به وجود آمده باشد یا مسائل خصوصی، مثل مسأله جنسی باشد. اگر در مورد مشکل‌تان با پزشک صحبت نکنید، ممکن است درمانی را که می‌تواند بیماری شما را تخفیف داده و یا حتی برطرف کند،را از دست بدهید.

۲- مواردی را که می‌ترسید: اکثر مردم در شرایطی که بیماری آن ها جدی تشخیص داده شود در وضعیت بدی قرار می‌گیرند. برخی حتی قبل از تشخیص هم از شرایط، اقدامات و محیط پزشکی شدیداً می‌ترسند. پزشک می‌تواند با بیان جنبه واقعی بیماری، به شما اطمینان‌ خاطر دهد و ترس شما را برطرف کند.

۳- مکان‌هایی را که به آن جا سفر کرده‌اید: امروزه با وجود امکانات، سفر به دوردست‌ترین نقاط هم ممکن شده است. بنابراین اگر در سفر‌های اخیر علایم آ«شبه آنفلوآنزاآ» داشته‌اید، لازم است به پزشک اطلاع دهید، چرا که بیماری شما ممکن است، قابل درمان باشد و با مخفی کردن آن فاجعه‌ای رخ دهد.

۴- سابقه فامیلی: اگر در خانواده‌تان بیماری ژنتیکی خاصی وجود دارد، به پزشک اطلاع دهید.

۵- داروهایی را که بدون نسخه پزشک خریداری می‌شوند و مکمل‌هایی که مصرف می‌کنید: بسیاری از بیماران فراموش می‌کنند تا در مورد داروهایی که بدون تجویز پزشک مصرف می‌کنند، با پزشک صحبت کنند. این در حالی است که خیلی از این داروها می‌توانند با سایر داروها تداخل اثر داشته باشند.

۶- داروهایی را که سایر پزشکان برای شما تجویز کرده‌اند و مصرف می‌کنید: ممکن است در اتاق انتظار فرمی در مورد داروهای مصرفی به شما داده شود تا پُر کنید. ولی از آن جایی که پزشک ممکن است فرصت کافی برای مطالعه آن ها نداشته باشد، بهتر است لیستی از این داروها تهیه کنید و یا آن ها را همراه داشته باشید، تا به پزشک اطلاع دهید.

۷- داروهایی را که برای شما تجویز شده، ولی استفاده نکرده‌اید: بعضی اوقات مردم، به خاطر عوارض جانبی داروها، بیش از چند قرص مصرف نمی‌کنند! برخی مردم هم اصلاً تمایلی به مصرف دارو ندارند. بنابراین اگر مشکل خاصی در مورد مصرف دارو دارید، با پزشک در میان بگذارید، چون احتمالاً روش درمان را تغییر می‌دهد (مثلا اگر نمی‌توانید قرص مصرف کنید شکل دارویی دیگری تجویز می‌کند) و شاید هم روش غیردارویی برای حل مشکل شما وجود داشته باشد.

۸- سیگار: اگر در مورد مصرف سیگار از شما سئوال شود، دروغ نگویید و اگر هم سوال نشد، خودتان مطرح کنید.

۹- افسردگی و استرس: از بیان این دو موضوع خجالت نکشید و حتماً آن ها را با پزشک درمیان بگذارید، چون هر دو می‌توانند منجر به بیماری‌های دیگری از جمله خستگی، بی‌خوابی و تحریک ‌پذیری گردند و عامل اصلی دور از نظر بماند. پزشک می‌تواند با تجویز داروهای ضدافسردگی، صحبت کردن و… بیماری شما را تا حد زیادی بهبود بخشد.

۱۰- بی‌اختیاری: بی اختیاری در دفع ادرار یا مدفوع مواردی هستند که مردم باید بدانند چگونه با آن کنار بیایند، چون این مسأله اکثر اوقات به عنوان مرحله‌ای از فرایند پیری محسوب می‌شود.

۱۱- عملکرد غیرطبیعی جنسی: امروزه هر جا که بروید نسخه‌هایی از داروی ویاگرا(VIAGRA) و لویترا(LEVITRA) برای اختلالات جنسی مشاهده می‌کنید. اگر چنین مشکلی دارید، خودسرانه دارو مصرف نکنید و مشکل را با پزشک در میان بگذارید.

البته شما احتمالاً فرصت کافی برای صحبت کردن در مورد همه این موضوع‌ها راممکن است ، نداشته باشید. بنابراین بهتر است لیستی از آنها به ترتیب اولویت تهیه کنید تا وقت زیادی برای به خاطر آوردن آنها صرف نشود. ولی یادتان باشد هیچ نکته‌ای را ناگفته باقی نگذارید. 

کسب آرامش در چن ثانیه...

   

گاه آنقدر در اضطراب غرق می شویم که یادمان می رود می توانیم با تمرین های کوچکی حالات و تجارب کنونی خود را تغییر دهیم . همه ما خوب می دانیم که استرس  تنها در سطحی خاص می تواند باعث کسب نتایج بهتری در عملکرد مان شود و درصورتی که از این سطح استرس بیشتری را داشته باشیم تنها قوای دفاعی بدن ما ضعیف  می گردد و هیچ کارایی دیگری را به همراه نخواهد داشت لذا روش‏هایی که در اینجا آمده چنان سریع و تاثیر‏گذار هستند که در موقع نیاز به آسانی می‏توان از آنها استفاده کرد. به عنوان مثال تمرینات هوازی شاید بیشتر از یک دقیقه وقت شما را نگیرد یا تن آرامی کل بدن، بیش از ۵ دقیقه نباشد. اگر این روش‏ها نمی‏تواند آرامش را به شما برگرداند از پنج روشی که برای مواقع اضطراری در نظر گرفته شده، استفاده کنید. هنگامی که نگرانی دارید، یک فرصت کوتاه به خود بدهید. نفس عمیق کشیده و نگه  دارید. سپس با شمارش یک تا ده به تدریج هوا را بیرون دهید. اگر اضطراب ناتوان‏تان کرده، تمرین نفس کشیدن را انجام داده و با تمرکز بر تنفس، ذهن خود را پاک سازید. ابتدا هوای ریه‏های خود را خالی کرده و سپس یک نفس عمیق بکشید. اگر احساس ضعف دارید دراز کشیده و پاهای خود را بالاتر از سرتان قرار دهید. اگر احساس آزردگی می‏کنید، بروید قدم بزنید. هنگامی که استرس شما شدید نیست ذهن خود را از مشکلات رها کنید تا راحت‏تر بتوانید با آنها کنار بیایید. مثلاً یک مجله تصویری ساده را بخوانید، یک فنجان چای بنوشید، به یکی از دوستان حامی خود زنگ بزنید. اگر هنوز نتوانستید نگرانی را از خود بیرون کنید از عدد صد، سه تا سه تا کم کنید. درزیر توصیه‏های دیگر ارائه شده است.هنگامی که نگرانی دارید، یک فرصت کوتاه به خود بدهید. نفس عمیق کشیده و نگه دارید. سپس با شمارش یک تا ده به تدریج هوا را بیرون دهید. 

کسب آرامش در ۵ ثانیه:

در این روش در واقع شما با ارسال پیام‏های مثبت به قسمت نیمه هوشیار، اعتماد درونی خود را بالا می‏برید.

۱- برای خودتان این جملات را به آرامی تکرار کرده و سعی  در باور کردن آنها داشته باشید.

«من به خوبی از عهده این کار بر می‏آیم.»

«من به خوبی می‏توانم با این مشکل کنار بیایم.»

۲- این جملات را تا زمانی برای خود تکرار کنید که در باور شما القا شوند. در حین بیان این جملات برای خود، از ورود هر گونه افکار و نداهای درونی جلوگیری کنید و صداهایی را که مانع از تمرکز شماست تحت کنترل در آورید.

کسب آرامش در ۱۰ثانیه:

صاف بایستید و در حین استنشاق هوا از راه بینی، بازوها را در حالت کشیده بالای سرتان برده و کف دست‏ها را به هم بزنید. درحین بازدم دست‏های خود را به آرامی پایین آورده و نوک انگشتان خود را به پهلو بزنید. زمانی که دو عمل بالا را انجام می‏دهید با خود این جمله را زمزمه کنید: «من کاملاً آرام هستم». اگر در جایی هستید که امکان تمرین در تنهایی نیست، بافت میان دو انگشت شست و انگشت اولی  را فشار دهید و در حین آن نفس عمیق بکشید (این روش به زنان باردار توصیه نمی‏شود.)

اگر اضطراب ناتوان‏تان کرده، تمرین نفس کشیدن را انجام داده و با تمرکز بر تنفس، ذهن خود را پاک سازید. ابتدا هوای ریه‏های خود را خالی کرده و سپس یک نفس عمیق بکشید.

کسب آرامش در ۲۰ ثانیه:

پاها را به اندازه عرض شانه‏ها باز کرده و توام با نفس عمیق پنجه پا را بلند کرده و دست‏ها را در بالای سرقرار داده و به بدن خود کاملاً کشش دهید.

در حالی که نفس خود را بیرون می‏دهید به طرف پایین خم شده و بدن را در حالت آویزان قرار دهید.

اگر ایستادن بر روی پنجه پا، باعث بر هم خوردن تعادل می‏شود آن را حذف کرده و بر روی پاها این عمل را انجام دهید.

کسب آرامش در نیم دقیقه:

صورت خود را جمع کنید (مثل این که اخم کرده‏اید) در حین این عمل دهان را باز و بسته کنید. این عمل را چند بار تکرار کنید.

سپس با یک لبخند ملایم این عمل را به پایان برسانید. پوست سر را با نوک انگشتان ماساژ دهید. در زمانی که این اعمال را انجام می‏دهید در واقع استرس‏هایی را که باعث سردرد می‏شوند کنترل می‏کنید و مغز را وادار کرده تا پیام‏های مبنی بر آرامش را به تمام نقاط بدن بفرستد.

کسب آرامش در یک دقیقه:

حتماً از قدیم شنیده‏اید که خنده برای هر دردی درمان است، پس بخندید! (می‏توانید از مجلات که دارای مطالب طنز هستند یا از فیلم‏های کمدی استفاده کنید). اگر کتابی را مطالعه می‏کنید که بعضی از قسمت‏های آن، شما را به خنده وا می‏دارد آنها را با ماژیک علامت گذاشته و در زمان دلتنگی دوباره مطالعه کنید.

هوای گریه...

 

    

سلام 

خوب هستید دوستان گلم 

ی چن وختیه دنبال ی تغییر اساسی تو زندگیم هستم 

روزا برام ی گوچولو تکراری و خسته کننده شده 

اگه راهکاری ،برنامه ای چیزی دارید برای من ارائه بنومایید لطفا 

دست گلتون درد نکنه 

   

هم اکنون نیازمند یاری سبزتان هستیم 

السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین(ع)

  

    پیامبر(ص) فرمودند:

 شهادت امام حسین حرارتی، ریشه ای و مرکزی در دلها دارد که هیچوقت خاموش نمیشود. چون دلها را نمیشود خاموش کرد. عشق ها را نمیشود خاموش کرد. حرارت های قلب را نمی شود با آب ریختن و امثال آن خاموش کرد... 

برگرفته از کامنت پست قبل(وبلاگ زیتون)

   

یا حسین(ع)

قیامت بی حسین غوغا ندارد"شفاعت بی حسین معنا ندارد"حسینی باش که در محشر نگویند"چرا پرونده ات امضاء ندارد  

  

دل را اگر از حسین بگیرم چه کنم
بی عشق حسین اگر بمیرم چه کنم
فردا که کسی را به کسی کاری نیست
دامان حسین اگر نگیرم چه کنم

 

چون در همه عمر داشتم حب على 

  آمد به سرم چهارده نور جلى

گفتم که شفیع من کدامین شماست

  کردند اشارت به حسین بن على . . .

سعی کن حرص و طمع خانه خرابت نکند

  غافل از واقعه روز حسابت نکند

ای که دم می زنی از عشق حسین بن علی 

  آنچنان باش که ارباب جوابت نکند . . .   

التماس دعا دوستان  

اگه امکانش بود دعای ناحیه ی مقدسه رو هم بخونید