السلام علیک یا اهل بیت النبوه

   پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله و سلّم فرمود: کارهاى نیک نگه مى‏دارد ب زمین خوردن‏هاى بد را، صدقه‏ى پنهانى خاموش مى‏کند خشم پروردگار را. 

 کتاب الروضه در مبانى اخلاق( ترجمه جلد ۷۴ بحار الأنوار)، ص: ۱۸۹

   

امام صادق علیه السّلام فرمود: سجده بر تربت قبر حسین علیه السّلام تا زمین هفتم را نور باران می‏کند و کسی که تسبیحی از خاک مرقد حسین علیه السّلام را با خود داشته باشد، تسبیح گوی حق محسوب می‏شود، اگر چه با آن تسبیح هم نگوید. 

 من لایحضره الفقیه، ج 1، ص 268، وسائل الشیعه، ج 3 ص 608

  

امام صادقعلیه السّلام: خداوند متعال در روز قیامت به بنده اش می فرماید: بندۀ من، آیا(به امور لازم دینی خودت) علم داشتی؟ اگر پاسخ دهد آری می فرماید چرا به آنچه می دانستی عمل نکردی؟ و اگر بگوید نمی دانستم می فرماید: چرا یاد نگرفتی تا عمل کنی؟ 

( بحار الانوار، ج۱، ص۱۷۷.)

    

حضرت علی علیه السّلام: نعمت خدا به بنده‏اى اینست که مردم را باو نیازمند میکند. هر کس در راه برآوردن نیاز مردم کوشش کند موجب بقاى نعمت مى‏شود و هر که در این راه نکوشد سبب زوال و نابودى آن نعمت میگردد. مواعظ امامان علیهم السّلام 

 ( ترجمه جلد ۷۵بحار الأنوار)، ص: ۱۵

  

امام صادق علیه السّلام می فرمایند: دعا کن و مگو کار از کار گذشته(و آنچه مقدّر شده همان می شود) همانا نزد خداوند عزوجل مقام و منزلتی است که جز با دعا و درخواست بدست نمی آید.  

کافی ج۲ ص۴۶۶

 

امام صادق علیه السّلام: هر که از ترس فقر همسر نگیرد بخدا بدگمان است که میفرماید:«اگر فقیر باشند خداوند از فضل خود بى‏نیازشان سازد» 

(نور آیه ۳۳). مکارم الأخلاق/ترجمه میرباقرى؛ ج‏۱؛ ص۳۷۶

 

 امام صادق علیه السّلام:هر که ظلمی کند به سبب آن ظلم در جانش یا مالش یا فرزندانش گرفتار شود 

( کافی، ج۲، ص۳۰۲.)

رسول خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم فرمود: هر کس که سوره‏ حمد را بخواند خداوند ثواب خواندن همه آیاتى را که از آسمان نازل شده باو عطا خواهد فرمود. الخصال  

/ ترجمه فهرى ؛ ج۲؛ ص۳۹۸

 

حضرت محمّد صلّی الله علیه و آله و سلّم فرمودند: خداوند از توبه بنده اش بیش از عقیمی که صاحب فرزند شود و گم کرده ای که گمشده اش را پیدا کرده است خوشحال می شود. 

/وسائل الشیعه ج۱۲ص 

منبع:وبلاگ ارزشمند گروه علمی و فرهنگی آشنا