لیوان آب را زمین بگذار

استادی در شروع کلاس درس،لیوان پر از آب به دست گرفت .آن را بالا گرفت که همه ببینند. بعد از شاگردان پرسید:

به نظر شما وزن این لیوان چقدر است؟

شاگردان جواب دادند (۵۰گرم-۱۰۰گرم-۱۵۰گرم)

استادگفت:

من هم بدون وزن کردن نمی توانم بگم دقیقا ،وزنش چقدر است.

اما سوال من اینست: اگر من این لیوان آب را چند دقیقه بالا نگه دارم ،چه اتفاقی  خواهد افتاد؟

شاگردان گفتند هیچ اتفاقی نمی افتد.

استاد پرسید:

خوب، اگر یک ساعت همین طور نگه دارم، چه اتفاقی می افتد؟

یک از شاگردان گفت:

دست تان کم کم درد می گیرد.

حق با توست .حالا اگر یک روز تمام آن را نگه دارم چه؟

شاگردی دیگری با جسارت گفت :

دستانتان بی حس می شود .عضلات به شدت تحت فشار قرار می گیرد.وفلج می شوند.مطمئنا کارتان به بیمارستان خواهد کشید. و همه شاگردان خندیدند.

استاد گفت: خیلی خوب است. ولی آیا در این مدت وزن لیوان تقییر کرده است؟

شاگردان جواب دادند: نه

پس چه چیز باعث درد وفشار روی عضلات می شود؟

در عوض من باید چه کنم؟

شاگردان گیج شدند. یکی از آنها گفت لیوان را زمین بگذارید.

استاد گفت : دقیقا مشکلات زندگی همین است.

اگر آنها را چند دقیقه در ذهنتان  نگه دارید. اشکالی ندارند. اگر مدت طولانی تری به آنها فکر کنید،به درد خواهند آمد.اگر بیشتر از آن نگه شان دارید، فلج تان می کند. ودیگر قادر به انجام کاری نخواهید بود.فکر کردن به مشکلات زندگی مهم است.اما مهمتر آن است که در پایان روز و پیش از خواب آنها را زمین بگذارید. به این ترتیب تحت فشار قرار نمی گیرید.

هر روز صبح سرحال وقوی بیدار می شوید وقادر خواهید بود از عهد هر مسئله وچالشی که برایتان پیش می آید،برآیید.

دوست من یادت باشد لیوان آب را همین امروز زمین بگذاری. 

یادت نره  ها گفته باشم 

منبع:وبلاگ میعادگاه دل