السلام علیک یا امام محمد باقر علیه السلام

شهادت امام محمد باقر(ع)رو خدمت پدر مهربانمان  حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف و دوستداران ایشون تسلیت میگم 

امام محمد باقر علیه السلام 57 سال از عمر مبارکش گذشته بود .بنا بر مشهور در هفتم ماه ذیحجه سال 114 هجری دیده از جهان فرو بست و در قبرستان بقیع در کنار پدرشان و عمویشان امام حسن علیه السلام دفن شد.

شهادت آن حضرت در عصر خلافت هشام بن عبد الملک رخ داد و ب امر هشام بود.

در بصائرالدرجات آمده ک امام جعفر صادق علیه السلام فرمود:در شب وفات پدر بزرگوار، ب نزد آن حضرت رفتم ک با او سخن بگویم،ب من اشاره کرد ک فاصله بگیر،و با کسی رازی میگفت ک من او را نمیدیدم،یا آنکه با پروردگار خویش مناجات میکرد. بعد از ساعتی ب خدمت او رفتم فرمود:فرزندم!در این شب دار فانی را وداع میکنم.و در این شب حضرت رسالت علیه السلام ب عالم بقا رحلت نمود،درین وقت پدرم حضرت علی بن الحسین علیه السلام برای من شربتی آورد ک من آشامیدم و مرا بشارت لقای حق تعالی داد . 

منبع:دوماهنامه ی بشری

احادیثی از امام محمد باقر علیه السلام:

-توسل کنید ب دعا کردن از هنگام سحر تا طلوع آفتاب،زیرا درین وقت درهای آسمان را باز میکنند و روزیها را پخش میکنند و حاجتهای بزرگ را براورده میکنند

-هیچ مصیبتی ب بنده نمیرسد،مگر ب خاطر گناه

-جهاد زن،خوب شوهرداری کردن است

-در کار خود،فقط با کسانی مشورت کن ک از خداوند میترسند

-منبع:

کتابچه ی پیام های آسمانی

علی شاهمرادی 

التماس دعا