یا فاطمه الزهرا سلام الله علیها

 

 

فاطمیه آمدوآن مونس و همدم کجاست؟ 

 شمع میپرسد ز پروانه گل نرگس کجاست؟

در عزای مادرت یابن الحسن یکدم بیا ، 

 تا نپرسد این جماعت بانی مجلس کجاست ؟ 

 

امیر المومنین علیه السلام:

خداوی عزوجل غضب می کند به غضب فاطمه و خوشنود می شود به خوشنودی فاطمه.( کنز العمال/ج12 /ص 111-)

وقتی به خانه می آمدم و به زهرا نگاه می کردم تمام رنج و اندوهم بر طرف می شد.( بحار الانوار/ ج43 / ص191)


 

نتیجه صلوات بر زهرا(علیها السلام) 

رسول خدا(صلى الله علیه وآله وسلم) به من گفت: اى فاطمه! هر که بر تو صلوات فرستد، خداوند او را بیامرزد و به من، در هر جاى بهشت باشم، ملحق گرداند 

 امام سجاد علیه السلام می فرمایند: هنگامی که فاطمه سلام الله علیها به سوی بهشت رهسپار می شود،( فرشته ای از جانب پروردگار می آید و می گوید: ای فاطمه حاجتت را بخواه) می فرماید: پرودگارا حاجت من این است که مرا و هرکسی که به فرزندانم یاری رساندند مورد مغفرت خود قرار دهی.( تفسیر فرات ص 153)  

دستور العملى جامع : در وقتى که بستر خواب را گسترده بودم، رسول خدا(صلى الله علیه وآله وسلم) بر من وارد شد، فرمود:اى فاطمه! نخواب مگر آن که چهار کار را انجام دهى:  

قرآن را ختم کنى،  

و پیامبران را شفیعت گردانى،  

و مؤمنین را از خود راضى کنى،  

و حجّ و عمره اى را به جا آورى. این را فرمود و شروع به خواندن نماز کرد، 

صبر کردم تا نمازش تمام شد، گفتم: یا رسول اللّه! به چهار چیز مرا امر فرمودى در حالى که بر آنها قادر نیستم!  

آن حضرت تبسّمى کرد و فرمود:  

چون قل هو اللّه را سه بار بخوانى مثل این است که قرآن را ختم کردهاى،  

و چون بر من و پیامبران پیش از من صلوات فرستى، شفاعت کنندگان تو در روز قیامت خواهیم بود، و چون براى مؤمنین استغفار کنى، آنان همه از تو راضى خواهند شد، 

و چون بگویى: سُبحانَ اللّه وَ الحَمدُ للّه وَ لا اِلهَ اِلاَّ اللّهُ وَ اللّهُ اکبرُ، حجّ و عمره اى را انجام داده اى...