بیس چهارمین سالگرد زلزله ی رودبار-منجیل

سلام بر شما دوستان عزیزم

سی و یکم این ماه ک میشه شنبه ، بیس چهارمین سالگرد  زلزله ی رودبار-منجیله و خیلیا توی این این زلزله عزیزانشون رو از دس دادن متاسفانه...

پدربزرگ و مادربزرگ منم توی این حادثه ما رو تنها گذاشتن...

میخواستم ی ختم صلواتی برای شادی روح تمام این درگذشتگان بگیرم از غروب پنج شنبه تا غروب جمعه....

و ازتون میخوام اگه براتون مقدوره شما هم در این ختم صلوات شرکت کنید و هر کسی هر چقدر ک میتونه برای شادی روحشون صلوات بفرسته(یا قرائت قرآنی داشته باشه) و فاتحه ای نثار روحشون کنه...

با تشکر از شما 

ان شاالله ک تو شادیاتون جبران کنیم

منم 2020 تا صلوات واسه شادی روح همه ی این عزیزان میفرستم

روحشون شاد و یادشون گرامی

----------------------------------------------------------------

بعدا نوشت:دوستان اگه مایل بودین هر پنج شنبه ی همچین ختم صلواتی برای شادی روح اموات جمع،بد وارثو بی وارث داشته باشیم.هم اونور روح امواتمون شاد میشه،هم دور هم ی کار خداپسندانه و اموات پسندانه ای انجام دادیم و واسه صدو بیس سال آینده ی خودمون هم خوبه...

امان از تجربه...

تجربه میگه اگه ی درس مهم و سختی داری واسه امتحان ،

برای مطالعش، زیادی وارد طبیعت نشو چونکه هوش و حواس واست نمیزاره ...

باور کن...

برگی از گذشته...(قرار شبانه)

سلام ب دوستای عزیزم ...

من و یه چن ده نفری از دوستام چن سالی میشه ک یه قراری با هم گذاشتیم برای دوشنبه ها ساعت 10 شب...

ب این صورته ک سر اون ساعت ب اتفاق،این پنج دعارو با هم میخونیم با توجه خاص ب حضرت، برای سلامتی و تعجیل در ظهور ایشون...

اگه دوس داشتین شما هم با ما همراه باشید... 

"و باور داشته باشیم  همونقدر ک در غیبت مقصریم در ظهور موثریم" 

در صورت تمایل میتونید این موارد رو برای دوستاران حضرت ب صورت پیام کوتاه و دیگر موارد بفرستید...

1. دعای الهی عظم البلا: 5 بار 

2. آیه ی امن یجیب: 5 بار 

3. زیارت آل یاسین: 1 بار

4. صلوات با و عجل فرجهم: 40 بار 

5. دعای اللهم کن لولیک :5 بار

دوستانی ک مایل ب همراهی هستند اطلاع بدن ک هر هفته این دعاهارو برای یاداوری براشون کامنت کنم...

توصیه اندر توصیه...(مرحوم دولابی)

۱/هر وقت در زندگی‌ات گیری پیش آمد و راه بندان شد، بدان خدا کرده است؛ زود برو با او خلوت کن و بگو با من چه کار داشتی که راهم را بستی؟ هر کس گرفتار است، در واقع گرفته ی یار است.


۲/ زیارتت، نمازت، ذکرت و عبادتت را تا زیارت بعد، نماز بعد، ذکر بعد و عبادت بعد حفظ کن؛ کار بد، حرف بد، دعوا و جدال و… نکن و آن را سالم به بعدی برسان. اگر این کار را بکنی، دائمی می شود؛ دائم در زیارت و نماز و ذکر و عبادت خواهی بود.

۳/ اگر غلام خانه‌زادی پس از سال ها بر سر سفره صاحب خود نشستن و خوردن، روزی غصه دار شود و بگوید فردا من چه بخورم؟ این توهین به صاحبش است و با این غصه خوردن صاحبش را اذیت می کند. بعد از عمری روزی خدا را خوردن، جا ندارد برای روزی فردایمان غصه دار و نگران باشیم.


۴/ گذشته که گذشت و نیست، آینده هم که نیامده و نیست. غصه ها مال گذشته و آینده است. حالا که گذشته و آینده نیست، پس چه غصه ای؟ تنها حال موجود است که آن هم نه غصه دارد و نه قصه.

۵/ موت را که بپذیری، همه ی غم و غصه ها می رود و بی اثر می شود. وقتی با حضرت عزرائیل رفیق شوی، غصه هایت کم می شود. آمادگی موت خوب است، نه زود مردن. بعد از این آمادگی، عمر دنیا بسیار پرارزش خواهد بود. ذکر موت، دنیا را در نظر کوچک می کند و آخرت را بزرگ. حضرت امیر علیه السلام فرمود:یک ساعت دنیا را به همه ی آخرت نمی دهم. آمادگی باید داشت، نه عجله برای مردن.

۶/اگر دقّت کنید، فشار قبر و امثال آن در همین دنیاقابل مشاهده است؛ مثل بداخلاق که خود و دیگران را در فشار می گذارد.

۷/ تربت، دفع بلا می‌کند و همه ی تب ها و طوفان ها و زلزله ها با یک سر سوزن از آن آرام می شود. مؤمن سرانجام تربت می‌شود. اگر یک مؤمن در شهری بخوابد، خداوند بلا را از آن شهر دور می‌کند.


۸/ هر وقت غصه دار شدید، برای خودتان و برای همه مؤمنین و مؤمنات از زنده ها و مرده ها و آنهایی که بعدا خواهند آمد، استغفار کنید. غصه‌دار که می‌شوید، گویا بدنتان چین می‌خورد و استغفار که می‌کنید، این چین ها باز می شود.

۹/ تا می گوی
م شما آدم خوبی هستید، شما می گویید خوبی از خودتان است و خودتان خوبید. خدا هم همین طور است. تا به خدا می گویید خدایا تو غفّاری، تو ستّاری، تو رحمانی و…خدا می فرماید خودت غفّاری، خودت ستّاری، خودت رحمانی و… . کار محبت همین است.


۱۰/ با تکرار کردن کارهای خوب، عادت حاصل می شود. بعد عادت به عبادت منجر می شود. عبادت هم معرفت ایجاد می کند. بعد ملکات فاضله در فرد به وجود می آید و نهایتا به ولایت منجر می شود.

۱۱/ خدا عبادت وعده ی بعد را نخواسته است؛ ولی ما روزی سال های بعد را هم می خواهیم، در حالی که معلوم نیست تا یک وعده ی بعد زنده باشیم.

۱۲/ لبت را کنترل کن. ولو به تو سخت می گ
ذرد، گله و شکوه نکن و از خدا خوبی بگو. حتّی به دروغ از خدا تعریف کن و این کار را ادامه بده تا کم کم بر تو معلوم شود که به راست ی خدا خوب خدایی است و آن وقت هم که به خیال خودت به دروغ از خدا تعریف می کردی، فی الواقع راست می گفتی و خدا خوب خدایی بود.

۱۳/ ازهر چیز تعریف کردند، بگو مال خداست و کار خداست. نکند خدا را بپوشانی و آنرا به خودت یا به دیگران نسبت بدهی که ظلمی بزرگ تر از این نیست. اگر این نکته را رعایت کنی، از وادی امن سر در می آوری. هر وقت خواستی از کسی یا چیزی تعریف کنی، از ربت تعریف کن. بیا و از این تاریخ تصمیم بگیر حرفی نزنی مگر از او. هر زیبایی و خوبی که دیدی رب و پروردگارت را یاد کن، همانطور که امیرالمؤمنین علیه السلام در دعای دهه ی اول ذیحجه می فرماید: به عدد همه چیزهای عالم لا اله الا الله

۱۴/ "دل های مؤمنین که به هم وصل می‌شود، آب کُر است. وقتی به علــی علیه السّلام متّصل شد، به دریا وصل شده است...شخصِ تنها ، آب قلیل است و در تماس با نجاست نجس می شود ، ولی آب کُر نه تنها نجس نمی شود ، بلکه متنجس را هم پاک می کند."

۱۵/ هر چه غیر خداست را از دل بیرون کن. در "ا
لا"، تشدید را محکم ادا کن، تا اگر چیزی باقی مانده، از ریشه کنده شود و وجودت پاک شود. آن گاه "الله"را بگو همه ی دلت را تصرف کند.

منبع:بهار بی خزان

مراقبت بر انس با ثقلین

توصیه به قرائت قرآن
همه تان از امروز تصمیم بگیرید: هر روز به قدری که برایتان میسّر است قرآن بخوانید، اما به این کیفیت، یعنی از اول که شروع می کنید نصف جزء، یک جزء، هر چه توانستید. نیت کنید این قرآن برای امام زمان، و این هر روز ترک نشود، خلاصه خودتان اهل فهمید، اگر دوره سال هر روز، آن هم قرآن را... چون عزیزتر از قرآن پیش امام زمان گوهری نیست، این قرآن را که کلام الله است، تلاوت کنید، آن هم هدیه به او کنید، اینها همه در دفتر شما ثبت می شود، شب قدر که ورق تقدیر من و تو را، سرنوشت دنیا و آخرت ما را به دست او دادند، وقتی دید دوره سال تو با نماز آنچنان بودی، قرآن را اینچنین خواندی، آن هم برای او خواندی، حالا فکر کن خودت، ببین آن وقت همچو کریمی که تمام عالم بر سر سفره او نشسته اند، چه خواهد کرد با این کسی که یکسال اینچنین کرده؟
ران ملخی را هدهدی پیش سلیمان برد، دست به سرش کشید، این تاج بر سر هدهد تا قیامت در نسلش ماند، حالا یک دوره سال قرآن بخوانی، هدیه به امام زمان بکنی، آن سلیمانی که هزارها سلیمان گدای درگاه اویند، با من و تو چه خواهد کرد؟
 
مزد و پاداش این مراقبت
این حدیث، حدیثی است که شیخ انصاری، فقیهی مثل او در معضل ترین مسئله در دماء بر طبق سند این حدیث فتوا می دهد. این حدیث، کلمه فصل است، گفت: یابن رسول الله، من ماه رمضان ختمهای قرآن کردم، یک ختم قرآن برای جدت پیغمبر، یک ختم قرآن برای جدت امیرالمؤمنین، یک ختم قرآن برای جده ات حضرت زهرا، تا رسید ختم قرآنی برای تو کردم یا ابا الحسن، ما لی بهذا؟ آیا برای من در قبال این عمل چیست؟ این حدیثی است که گوهر قرائت قرآن را به آخر مرحله می رساند. ما لی بهذا؟ در مقابل این عمل برای من چیست؟ امام فرمود: "لک بذلک أن تکون معهم[یوم القیامة]". اصلا خود من الان که می گویم، متحیّرم. فرمود: جزای تو که قرآن خواندی، ختم قرآن را هدیه کردی به رسول خدا، به علی مرتضی، جزای تو این است که با او باشی و از او جدا نشوی. این مرد، فقیه است، وقتی این کلمه را شنید مبهوت شد، گفت: لی هذا بهذا؟ در مقابل این، این برای من است؟ معیّت، آن هم با خاتم، با سید اوصیاء؟ سه مرتبه امام فرمود: "نعم، نعم، نعم" بله، بله، بله، جزای تو این است که با او باشی[در روز قیامت].
 توصیه به قرائت سوره توحید
 به دیگران هم سفارش کنید، نماز صبح را که خواندید، یازده بار سوره (قل هو الله احد) را بخوانید، وقت خواب هم یازده بار این سوره را بخوانید، بین روز هم که بیکارید، راه می روید، این سوره را بخوانید، شما جوانها از حالا شروع کنید، بعد روحتان می شود اکسیر احمر، یک روز می بینی شب شده، صد تا سوره (قل هو الله احد) خواندی، آن وقت این صد تا سوره چه می کند؟ اولا: به حکم روایات متعدده هم از طرق عامه، هم از طرق خاصه، قرائت یک سوره (قل هو الله احد) ثلث تورات، ثلث انجیل، ثلث زبور، ثلث قرآن، حساب می شود، آن وقت سه سوره که خواندی، خدا به رحمت واسعه اش اجر تورات و انجیل و زبور و قرآن را به تو می دهد، این سوره را بخوانید، شروع کنید از امروز، همه را هم هدیه به امام زمان کنید، آن هدیه به امام زمان اثرش این است، که این سوره دیگر رد نمی شود.
 
توصیه به قرائت قرآن و سوره یس
سعی کنید هر روز بدون استثناء یک قسمت از قرآن را بخوانید، حداقل پنجاه آیه، اگر بخوانید، ده برکت در دنیا و آخرت نصیبتان می شود. از امروز شروع کنید هر روز یک سوره یس بخوانید چون ایام، ایام امام زمان است، آن سوره یس را که هر روز می خوانید، هدیه کنید به خود امام زمان. ان شاء الله با این برنامه هم سعادت دنیاتان تأمین می شود و هم سعادت آخرت تان.
 
توصیه به قرائت قرآن
سعی کنید حتما بعد از نماز صبح دعای عهد را بخوانید که آخر مفاتیح است. آن دعا توسل به ولیّ عصر است. امام زمان شماها را کمک می کند. هر روز هم ترک نکنید. روز یا شب یک قسمت قرآن را بخوانید. نصف جزء، یک جزء، هرچه بیشتر بهتر، آن را هم هدیه کنید به خود امام زمان. خواه ناخواه ممکن نیست دست شما را نگیرد. تقدیم به او بکنی آیا ممکن است او چشم از تو بردارد؟
توصیه به ختم قرآن
حداقل در ماه رمضان باسوادها دو ختم قرآن بکنند، یک ختم به امیرالمؤمنین هدیه کنند، یک ختم به امام زمان، چرا؟ چون ماه، ماه امیرالمؤمنین است، و ماه امام زمان.
منبع:سایت آیت الله وحید خراسانی

برگی از یک نوشته...

هر کس چیزی را دوست بدارد،همواره یاد آن را در خاطر دارد

حضرت علی علیه السلام

غررالحکم ص 65

********

هر جا ب نعمتی پی بردی و بر تو آشکار شد

صلوات بفرست و شکرش را ب جا بیاور...

نمیدونم از کدوم معصوم علیه السلامه...

کتاب چارفصل زندگی

در کتاب چارفصل زندگی
صفحه ها پشت سر هم می روند
هر یک از این صفحه ها یک لحظه اند
لحظه ها با شادی و غم می روند
*
آفتاب و ماه یک خط در میان
گاه پیدا گاه پنهان می شوند
شادی و غم نیز هر یک لحظه ای
بر سر این سفره مهمان می شوند
*
گاه اوج خنده ی ما گریه است
گاه اوج گریه ی ما خنده است
گریه دل را آبیاری می کند
خنده یعنی این که دل ها زنده است
*
زندگی ترکیب شادی با غم است
دوست می دارم من این پیوند را
گر چه می گویند شادی بهتر است
دوست دارم گریه با لبخند را

نکات روان شناسانه...

ب خاطر بسپار:

هرجا ک ژرف ترین درد است،عظیم ترین آموزش را ب همراه دارد...

بازم ب خاطر بسپار:

هرگاه چیزی را نفهمیم،آن را تصادفی یا اتفاقی مینامیم،در حالی ک هیچ چیز تصادفی در دنیا وجود ندارد...

فراموش مکن:

نگرانیها و اضطرابهای ما ناشی از غفلت و بی توجهی ما نسبت ب آن قدرت بیکران است...

ب یاد داشته باش:

همان طوری ک آب شکل لوله ای را میگیرد ک در آن جریان دارد،زندگی شما هم شکل افکاری را میگیرد ک در مغز شماست...

ب خاطر بسپار:

دعا ،تلفن شماست ب خدا و اجابت ،تلفن خداست ب شما...

یادت نرود:

هر روز حداقل ب یک نفر بگو دوستش داری...

یادت باشد:

هنگامی ک عمیق ترین باورهای خود را درباره ی زندگی تغییر میدهید،زندگی شما هم ب همان ترتیب دستخوش تغییر میگردد

منبعشونم بنده های خدا....

بیایید برای امام زمانمان زینت باشیم...

امام صادق علیه السلام خطاب ب یکی از افرادی ک ب خانه ی ایشان رفتو آمد داشت میفرمایند: 

کار خوب از هر ک باشد خوب است ،اما اگر از تو سر زند خوبتر است،چرا ک با ما نسبت داری.... 

کار زشت نیز از هر ک باشد زشت است،اما اگر از تو سر زند زشت تر است،چرا ک با ما نسبت داری... 

بحار الانوار. ج 47

یاد امام...

اگر آدمی ب شخصی دلبسته باشد و او را بسیار دوست بدارد،ب بهانه های مختلف از محبوبش یاد خواهد کرد. 

هر قدر محبتی ک نسبت ب آن شخص در سینه دارد عمیق تر باشد ،کمتر از یاد او غافل میشود. 

در شادیها و دلتنگیها حضور عزیزش را طلب میکند. 

مناظر و اتفاقات مختلف یاد عزیزش را زنده میدارد. 

اگر کسی میخواهد از میزان علاقه و ارادت خود نسبت ب امام زمانش آگاه شود،باید ببیند چقدر ب یاد ایشان است؟ 

آیا ب بهانه های مختلف از امامش ،محبوبش،ولی نعمتش یاد میکند؟ 

آیا حالات و شرایط گوناگون ،یاد دلدارش را برای او زنده میکنند؟ 

"معرفت" ، "محبت" و  "یاد" حضرت ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند و رشد هر کدام از آنها باعث تقویت دو مورد دیگر میشود. 

هر چ شناخت ما از امام بیشتر باشد،محبت ما نسبت ب ایشان بیشتر میشود.محبت ک بیشتر شود،یاد ایشان بیشتر در جانمان نقش میبندد.هر چ بیشتر از ایشان یاد کنیم،محبتمان عمیقتر میگردد. 

محبت ک عمیق شد،معرفت زیاد میشود. 

 (قسمتی از کتاب غربت ،نصرت و مراجعه)

 

گفتم ک روی ماهت از ما چرا نهان است؟ 

گفتا تو خود حجابی ،ورنه رخم عیان است... 

دوستان عزیز و گرامی عید ولادت حضرت مهدی (عج)بر همگی شما مبارک و التماس دعا

اعلان زمان مشترک دعا و توسل عمومی جهت تعجیل ظهور امام عصر علیه السلام

با توجه به روایات نقل شده از اهل بیت علیهم السلام در مورد تأثیر دعای همگانی و نیز بر اساس اهمیت فوق العاده شب نیمه شعبان که هم شب میلاد آن امام رحمت و مهربانی و هم با فضیلت ترین شب سال پس از شب قدر است، حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی فرمودند: سزاوار است عموم مؤمنین و مؤمنات در آن شب عزیز پس از قرائت سوره یس و اهداء آن به آستان مقدس ولیعصر ارواحنا فداه و خواندن زیارت سلام علی آل یس، رأس ساعت 11 شب نیمه شعبان دعای فرج را بخوانند و تعجیل ظهور مولود نیمه شعبان را از خداوند متعال درخواست کنند.

همچنین مناسب است تا در تمامی مکان های مقدس و مجالس جشن و سروری که در آن شب تشکیل میگردد این قرائت سوره یس و دعا و توسل همگانی انجام گیرد.

منبع:سایت آیت الله وحید خراسانی

چگونه آماده شویم برای استقبال از این مهمان عزیز؟

هر روزمان را با سلام ب حضرت مهدی علیه السلام آغاز کنیم...

برای سلامتی ایشان صدقه دهیم(هر چند ب مقدار اندک)

دعا برای تعجیل در فرج و سلامتیشان.

همیشه ب یادشان باشیم و با دیدن هر نعمتی ک داریم از امام زمان تشکر کنیم.

او را ب دوستانمان معرفی کنیم.

قرار بگزاریم تا گناه نکنیم تا موجب ناراحتی ایشان نشویم.

هر روز حداقل پنج دقیقه وقت بگذاریم و با ایشان دردو دل کنیم.

از همین حالا شروع کنیم و دستهایمان را بالا بگیریم و بخوانیم:


این هم عهد و پیمانی دیگر:

منبع:زینت یار

(معرفی کتاب)برگی از گذشته...

کتاب غربت،نصرت،مراجعه 

ب قلم: مسعود بسیطی 

انتشارات : بهار افشان

184 صفحه هستش

تو فهرستش چهارتا دفتره:استنصار،غربت،نصرت،مراجعه 

مطالب خیلی جالب،مفید والبته دردناکی در این کتاب هست .

انشاالله ک شما هم بتونید این کتاب رو تهیه و مطالعش کنید و ب دیگران هم هدیه بدینش.

ی کتاب دیگه هم هست ک  خیلی کم حجمه و از مطالب کتاب قبل هم درش هست. 

اسم کتاب هست :طریق وصل 

تالیف:مسعود راد 

انتشارات راد نگار و صد صفحه است . 

انشاالله ک مفید واقع بشه براتون

هر کس چیزی را دوست بدارد،همواره یاد آن را در خاطر دارد

حضرت علی علیه السلام

غررالحکم ص 65

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

گل نرگس...

گل نرگس جوونه زد، میون باغ فاطمی

حک شده توی آسمون، مُهر زیبای قائمی

جوونه زده شاخه ی امید، دل همه تو سینه ها تپید

کوچه ها گرفته بوی خدا، منتقم آل علی رسید

چی شده که تو آسمون، ماه و خورشید تاب ندارن؟

چی شده که تو کوچه ها، همه مردم گل میارن؟

یکی می گه امشب بهار میاد، از راه دوری تک سوار میاد

اما نوشته روی پرچمی ، وارث تیغ ذوالفقار میاد

چراغونی شده زمین، همه لب ها غزل خونه

همه چشم ها منتظره، دیدن روی مهمونه

روی هر لبی ذکر و زمزمه اس، دعای فرج نغمه ی همه ست

دعا گوی بزم منتظران، مادر همه ی خلقت فاطمه است

به روی ماهت قسم که جانا...


به ماه رویت قسم که جانا
اگر که باشم گه ظهورت

وگر تنم را حصار قبرم
میان دستان خود فشارد

زمانه با داغ دوری تو
گدازد این قلب چاک چاکم

دوباره سر بر ره تو سایم
به جانب پرچم تو آیم

به حسرت تو بمیرم و
خون زخم های شکفته من

زشوق دیدار روی ماهت
به پیش پایت چنین نگارد

تمام عمرم برای مهدی
شود وجودم فدای مهدی

سپاس گویم خدای مهدی
شنیدم آخرندای مهدی

تمام عمرم برای مهدی
شود وجودم فدای مهدی


او خواهد آمد
با کوله باری از عشق وفا محبت صفا کرامت امید و عدل
او خواهد آمد
با 313 یار و سران
او خواهد آمد
با عطر نرگس
او خواهد آمد
با ترنم مهر و دوستی
او خواهد آمد
با کمال و اقتدار
او خواهد آمد
با قلبی سرشار از صداقت
او خواهد آمد
با بوی خوش مادر
او خواهد آمد
با چهره ای همسان پیامبر
او خواهد آمد
تا عدل واقعی و الهی را برقرار سازد
اوخواهد آمد
تا ظلم و جور را از بین ببرد
او خواهد آمد
تا بچه ای گرسنه سر بر زمین نگذارد
او خواهد آمد
تا مادری بخاطر فقر جگر گوشه اش را گوشه خیابان نگذارد
او خواهد آمد
تا پدری شرمنده خانواده اش نباشد
او خواهد آمد
تا جهل مدرن و سنتی را از بین ببرد
او حتما خواهد آمد
این وعده خداست

پیشاپیش میلاد منجی عالم بشریت مبارک

منبع:
peace14

میلاد حضرت علی اکبر علیه السلام مبارک باد


پیامبر اکرم صل الله علیه و آله و صلم میفرمایند:
خداوند جوانی را که جوانی خویش را در راه اطاعت خدای تعالی بگذراند، دوست دارد.


ولادت جوانه ی خورشید کربلا، حضرت علی اکبر و روز جوان، تبریک و تهنیت

السلام علیک یا ابا صالح المهدی ...

فضیلت ماه شعبان

حلول ماه شعبان بر منتظرین واقعی حضرت مهدی عج الله مبارک

دعا اثر دارد...

اى خدا درود فرست بر محمد و آل محمد و باز هم درود فرست بر محمد، جدّ امام زمان که رسول تو، سیّد و بزرگترین پیغمبران است و بر على جدّ دیگرش که سیّد سلحشور حمله­ کننده در راه جهاد توست. و بر جدّه او صدیقه کبرى فاطمه دختر حضرت محمد و بر آنان که تو برگزیدى از پدران نیکوکار او بر همه آنان و بر او فرست بهتر و کاملتر و پیوسته و دائمى و بیشتر و وافرترین درود و رحمتى که بر احدى از برگزیدگان و نیکان خلقت چنین رحمتى کامل عطا کردى. و باز رحمت و درود فرست بر او رحمتى که شمارش بى حدّ و انبساطش بی­انتها و جاودانی و همچنین زمانش بى پایان باشد و تمام نگردد. اى خدا به آن حضرت، دین حق را پاینده دار.
و (بوسیله او) اهل باطل را محو و نابود ساز و دوستانت را با آن حضرت (به راه معرفت و سعادت) هدایت فرما و دشمنانت را به واسطه او ذلیل و خوار گردان. اى خداى منان ما او را پیوند و اتصالى کامل ده که منتهى شود به رفاقت ما با پدرانش (در دنیا و آخرت) و ما را از آن کسان قرار ده که چنگ به دامان آن بزرگواران زده است و در سایه آنان زیست مى کنند. و ما را در اداء حقوق آن حضرت و جهد و کوشش در طاعتش و دورى از عصیانش یارى فرما. و بر ما به رضا و خشنودى آن حضرت منّت گذار و رأفت و مهربانى و دعاى خیر و برکت وجود مقدس را به ما موهبت فرما. تا بدین واسطه ما به رحمت واسعه و فوز سعادت نزد تو نائل شویم و به واسطه (توسل) به آن حضرت، نماز (و طاعات) ما را مقبول و گناهان ما را آمرزیده و دعاى ما را مستجاب ساز؛ و همّ و غمّ ما را بواسطه او برطرف و کفایت فرما.

و روزی هاى ما را به واسطه او وسیع و حاجتهاى ما را برآورده گردان. و بر ما به وجه کریم (و رحمت با کرامت) اقبال و توجه فرما و تقرّب و توسل ما را به سوى خود بپذیر و بر ما به رحمت و لطف نظر فرما تا ما بدان نظر لطف کرامت نزد تو را به حدّ کمال رسانیم. آنگاه دیگر هرگز نظر لطف را از ما به کرامت باز مگیر و ما را از حوض کوثر جدّ پیغمبر صلى اللَّه علیه وآله به کاسه او و به دست او سیراب کن. سیرابى کامل گوارایى که بعد از آن سیراب شدن، دیگر تشنه نشویم اى مهربان ترین مهربانان.

دعا...

قال الامام اصادق - علیه السّلام

عَلَیکُم بِالدُّعاءِ ، فَإِنَّکُم لاتَقَرَّبونَ إِلَى اللّه  بِمِثلِهِ ، وَ لا تَترُکوا صَغیرَةً لِصِغَرِها أَن تَدعُوا بِها ، إِنَّ صاحِبَ الصِّغارِ هُوَ صاحِبُ الکِبارِ؛

شما را سفارش مى کنم به دعا کردن، زیرا با هیچ چیز به مانند دعا به خدا نزدیک نمى شوید و دعا کردن براى هیچ امر کوچکى را، به خاطر کوچک بودنش رها نکنید، زیرا حاجتهاى کوچک نیز به دست همان کسى است که حاجتهاى بزرگ به دست اوست.

(کافى، ج2، ص467، ح6)

قال الامام السجاد - علیه السّلام - : المؤمِنُ مِن دُعائِهِ عَلی ثَلاثٍ: إِمّا أن یُدَّخَرَ لَهُ، و إمّا أن یُعجِّلَ لهُ و إمّا أن یَدْفَعُ عنهُ بلاءً یُریدُ أن یُصیبَهُ.

امام سجاد - علیه السّلام - فرمود: دعاهای مؤمن بر سه گونه است: یا برای او ذخیره می شود و یا سریعاً اجابت می شود و یا به واسطة آن دعا، بلائی که قرار بود به او رسد از او برطرف می گردد.«تحف العقول، ص 280»
قال الامام السّجاد - علیه السّلام - : الدّعاءُ یدفَعُ البلاءَ النّازلَ و ما َلمْ یَنْزل.
امام سجاد - علیه السّلام - فرمود: دعا بلا را دفع می کند، خواه بلا نازل شده باشد و یا اینکه هنوز نازل نشده باشد.
«اصول کافی، ج 2، ص 469»