باران...

کاش بارانی ببارد قلبها را تر کند

بگذرد از هفت بند ما صدا را تر کند

قطره قطره رقص گیرد روی چتر لحظه ها

رشته رشته مویرگهای هوا را تر کند

بشکند در هم طلسم کهنه ی این باغ را

شاخه های خشک بی بار دعا را تر کند

مثل طوفان بزرگ نوح در صبحی شگفت

سرزمین سینه ها تا نا کجا را تر کند

چترها تان را ببندید ای به ساحل مانده ها

شاید این باران که می بارد شما را تر کند 

 

می توان در قاب خیس پنجره

چک چک آواز باران را شنید

می توان دلتنگی یک ابر را

در بلور قطره ها بر شیشه دید

می توان لبریز شد از قطره ها

مهربان و بی ریا و ساده بود

می توان با واژه های تازه تر

مثل ابری شعر باران را سرود

می توان در زیر باران گام زد

لحظه های تازه ای آغاز کرد

پاک شد در چشمه های آسمان 


زیر باران تا خدا پرواز کرد. 

  

 

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)

  

 

 یاری کردن خدا چگونه است ؟با توجه به آیات و روایات می توان گفت که منظور از یاری رساندن به خدا یاری کردن اولیاء او است . در حقیقت کسی که ائمه ( علیهم السلام ) را یاری کند خدا را یاری کرده است . پس وعده نصرت الهی شامل حال کسانی می شود که امامان خود را یاری کنند .

البته در زمان غیبت شکل یاری رساندن با آنچه در زمان حضور امام میسر است متفاوت می باشد . مثلا کسی که در زمان غیبت قصد و تصمیم جدی در یاری ایشان در زمان ظهور را داشته باشد خدا ثواب این کار را به او می دهد اما غیر از قصد و نیت نصرت که بسیار مهم و لازم است منتظر ظهور باید به عنوان نصرت امام در زمان غیبت ایشان هر چه از دستش بر می اید انجام دهد .

یاری در زمان غیبت به شکلهای مختلفی امکان پذیر است . یکی از این موارد یاری با زبان است . به طوری که با زبانش دلها را متوجه اهل بیت ( علیهم السلام ) کند و مردم را به یاد ایشان بیندازد ، چه با گفتن مرثیه یا سرودن شعر یا ذکر فضائل ایشان و چه با بیان علوم و معارف آنها که از طریق نقل و شرح احادیث ایشان میسر است . همه اینها از مصادیق یاری کردن با زبان است .

یکی از مصادیق یاری آن حضرت به زبان که سبب سرور و شادمانی ایشان می شود دعا برای تعجیل فرجشان است . امام (عجل الله تعالی فرجه الشریف) این کار را به منزله احسانی از جانب دعا کننده می داند و لذا آن را بدون پاسخ نمی گذارد . کسی که برای امام (عجل الله تعالی فرجه الشریف) دعا می کند با این کار دعای خیر ایشان را به سوی خود متوجه می سازد و مورد احسان حضرت قرار می گیرد . 

                                               

ادامه مطلب ...

فضیلت و اعمال لیله الرغائب

 

شب جمعه اول ماه رجب را لیله الرغایب گویند و از برای آن عملی از حضرت رسول(ص) با فضیلت بسیار واردشده که سیدبن طاووس در کتاب اقبال و علامه مجلسی در اجازه نبی زهره آن را نقل کرده اند. 

معناشناسی لیله الرغائب

کلمه «رغائب» جمع «رغیبه» به معنای چیزی که مورد رغبت و میل است و نیز به معنای عطا و بخشش فراوان می باشد. بنابراین معنای اول «لیله الرغائب» یعنی شبی که میل و توجه به عبادت و بندگی در آن فراوان است و بندگان خوب و شایسته خداوند دراین شب تمایل زیادی به رفتن به درخانه خداوند و ارتباط و انس با معبود خویش دارند.

بنابر معنای دوم، «لیله الرغائب» یعنی شبی که در آن عطاء و بخشش خداوند فراوان است و بندگان مخلص خداوند با روآوردن به بارگاه قدس ربوبی و خاکساری در برابر عظمت حق شایسته دریافت انعام و عطا و بخشش بی کرانه حق می گردند.

عظمت و ارزش لیله الرغائب

درباره فضیلت و ارزش و عظمت آن می توان دو جهت زیر را بیان کرد: 1- از این جهت که اصولا شب جمعه، خود دارای ویژگی و ارزش خاصی است و اعمال عبادی فراوانی در آن وارد شده و زمان عبادت و مناجات و عرض حاجات با قاضی الحاجات است.

2- ماه رجب اولین ماه از ماههای حرام (ماه های حرام عبارتند از: رجب، ذی القعده، ذی الحجه، محرم) و ماه خدا و هنگام عبادت و دعا و استغفار است و رحمت الهی در این ماه در حال ریزش و نزول است، به همین جهت این ماه را رجب الاصب گویند، چون «صب» به معنای ریختن است. پس لیله الرغائب، شرافت و ارزش شب جمعه و ماه رجب هردو را درخود جمع نموده و ارزشی دوچندان دارد 

 

  اینجارو هم ی مطالعه ای بنومایید لطفا

ادامه مطلب ...

ی چنتا از پیامکام...

در بین آدما 

فقط اندکی معنای باران را میفهمند 

مابقی فقط خیس میشوند... 

... 

دنیا نباشد 

فقط کوچه باغی باشد و باران 

و دوستی ک زلالتر از باران است 

... 

دوستیهای دیرینه معنای زندگیند 

هر جا هستی باش 

ب یادت حس خوبی دارم 

... 

خدایا دلم مرهمی میخواهد از جنس خودت 

نزدیک 

بیخطر 

بخشنده 

بی منت... 

... 

روزها 

شبها 

سالها  

سپری میشوند 

اما تو همان خوب دیروزی 

 ...

یادمان باشد 

شاید شبی آنچنان آرام گرفتیم ک دیدار صبح فردا ممکن نشود 

پس ب امید فرداها محبتهایمان را ذخیره نکنیم  

فضیلت و اعمال ماه مبارک رجب

 

    

 ماه رجب و ماه شعبان و ماه رمضان شرافت زیادی دارند  

 و در فضیلت آنها روایات بسیاری وارد شده است. 

 از حضرت رسول (صلى الله علیه و آله) روایت شده که: 

 ماه رجب ماه بزرگ خدا است و ماهى در حرمت و فضیلت به آن نمى‏رسد 

 و جنگیدن با کافران در این ماه حرام است و رجب ماه خدا است و شعبان ماه من است 

 و ماه رمضان ماه امت من است کسى که یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد، 

 موجب خشنودى خدای بزرگ می‌گردد و غضب الهى از او دور می گردد 

 و درى از درهاى جهنم بر روى او بسته گردد . 

 و همچنین فرمود که: رجب نام نهرى است در بهشت که از شیر سفیدتر و از عسل شیرین‏تر   است.

 هر کس یک روز از رجب را روزه بگیرد البته از آن نهر بیاشامد.

ادامه مطلب ...

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)

 

ای کاش همه می دانستند دنیایی که در آن حجت خدا نباشد جهنمی بیش نیست.
جهنمی که اگر نیک بنگری زبانه های آتش آن را خواهی دید.
آری ای دوست ! تا زمانی که بهشت ظهور نکرده است من و تو مقیم جهنمیم… 

ای خدای مهربونم...شکرت...!

نسیم، دانه از دوش مورچه انداخت؛
مورچه، دانه را دوباره بر دوشش گرفت و رو به خدا گفت :
 گاهی یادم می رود که، هستی(خطاب ب خودم!)؛ کاش بیشتر نسیم بوزد … 

 

   دست به دامن خدا که میشوم…
چیزی آهسته درون من به صدا میاید که: نترس!
از باختن تا ساختن دوباره…
فاصله ای نیست… 

.............. 

  چه بسا خداوند هر گره ای که در کار ما میاندازد
همچون گره های قالی باشد
که نهایتا قصد دارد با آنها نقشی زیبا را بیافریند! 

 

  خدایا
بارها دقیقا همان جایی دستم را گرفتی که میتوانستی مچم را بگیری 

..............  

گاهی اونقدر خدا زود به خواسته مون جواب میده که باورمون نمیشه از طرف اون بوده
اینجاست که میگیم
عجب شانسی آوردم! 

.......

   خدایا

در ۲ راهی زندگی ام

تابلوی راهت را محکم قرار بده

نکند که با نسیمی راهم را کج کنم 

  

پروردگارا 

یاری ام ده ، تا بدون اینکه از ایمان افراد بپرسم

و بدون اینکه بدردم بخورند، همدل و همدردشان باشم .

زیرا در سودای هر انسانی ” روح تو ” خانه گزیده 

 

  بارالها

تو نادیده میگیری

من هم نادیده میگیرم

تو خطاهایـم را

من عطاهایت را  

 

.... 

امیدوارم خداوند توفیق توبه ،ب جا آوردن شکرش، انجام کارهای نیک و نصرت ب امام زمان رو ب همگیمون عطا کنه 

انشاالله...

 

ای خدای بزرگ

   

مادر تو تمام شادی هایت را به من بخشیدی  

و غمهایت را در خود فرو ریخته ای، 

تا نفس دارم و بعد از مرگ نیز روحم فراموشت نخواهد کرد.  

ای خدای بزرگ... 

به من توانائی بده هرگز از پله های غرور بالا نروم و لحظات شادم را در کنارش باشم. 

کمک کن قلب رئوف و قشنگ این فرشته زمینی ات را هرگز نلرزانم و آسمان آرزوهایش را خراب نکنم...

یا فاطمه الزهرا سلام الله علیها

 

هی میکِشم گل مینویسم مادر من

وقت توسل می نویسم مادر من

 

من قصه های باورم را دوست دارم

من عاشقانه مادرم را دوست دارم

 

ای رحمت للعالمین خوانده تو را اُم

خورشیدی و دور سرت دریای انجم

 

ترکیب عشق و نور و احساس و حیایی

تو چلّه ی پیغمبر اهل حرایی

 

اول که عطر خاک و باران زد تو بودی

وقتی نسیم سیب می آمد تو بودی

 

آثار تو در جاده ی افلاک باقی ست

یک جلوه ات در قصه ی لولاک باقی ست

 

دست تو در روز قیامت بازِ باز است

دست تو در امر شفاعت بازِ باز است

 

ای ذکر تسبیح تو بعد از هر نمازم

ایاک نعبد های جاری در نمازم

 

ادامه مطلب ...

مادرم دوستت دارم...

مادر! درستایش دنیای پرمهرت ، ترانه ای از اخلاص خواهم سرود وگلدسته ای از مهر بر گردنت خواهم آویخت.

شکوه عشق را در زمزمه های مادرانه ات می یابم وانگیزه خلقت را از قلب پرمهرت می خوانم.

مادر، بوسه بر دستان خسته تو جانم را زنده می کند و دیدار تو عشق را در دلم به ارمغان می آورد.

ایمانم از دعای توست وخدایم را از زبان تو شناخته ام ، عبادت را تو به من آموخته ای ، مادر! ای الهه مهر.

تو گلی خوشبو از بهشت خدایی که گلخانه دلم از عطرتو سرشار است ، از تبار فاطمه ای وگویی وجود تو را با مهر فاطمه سرشته اند پس همیشه دعایم کن چراکه دعایت سرمایه فردای من است.

 مادرم ! به پاس آنچه به من داده ای ، به ستایش محبتهای بی اندازه ات ، و به وسعت همه خوبیهایت دوستت دارم  

مادرم روزت مبارک...

   

برای مادری که بدون توجه به هیچ چیز فقط عاشقت است
قلب مادر آنچنان عمیق است که همیشه و در همه حال حس بخشش و گذشت در آن وجود دارد و زنده است.

 

 

برای مادری که بهترین دوستت است
مادری که فرزاندانش را صدا می زند و از آنها می خواهد که :
مراقب خودشان باشند.
و آنها به مادرشان می گویند :
مادر شما همیشه در کنار ما باش و
ما بدون تو نمی توانیم.
 

 

برای مادری که باعث شده اکنون بهترین باشی
چه کسی به من کمک کرد تا زمانی که زمین می خوردم از جایم بلند شوم ،
او برایم داستان خواند و
به زخم هایم بوسه زد
او مادرم بود.
 

 

 

برای مادری که در مسیر درست زندگی حمایتت می کند
راهنمایی ها و هدایت مادران در زندگی به مانند میراثی گرانبها برای تمامی نسل ها می باشد که باید به آن احترام گذاشت. 

عاشقانه تنهاست...

با تو رسیده ام به شبی ابدی آه

تو کوچه کوچه مرا بلدی
من بجز آبی نگاهت،آسمانی نمی شناسم
تا تو سرگرم روزگاری،از نفس بی تو می هراسم
رد شو از قاب لحظه هایم
دیده شو! عاشقانه تنهاست 

 رهسپارم به سویت اما جاده لبریز سوز سرماست
مرا ب
اور کنی یا نه
تویی پایان ویرانی چه غمگینانه
آزادی از آن عهدی که م
ی دانی
با تو رسیده ام به شبی ابدی آه
تو تار و پود مرا بلدی
آه نمی رود ز یادم
تمام خاطراتی که عاشقانه سر شد
من بجز آبی نگاهت،آسمان
ی نمی شناسم
تا تو سرگرم روزگاری، از نفس بی تو می هراسم
رد شو از قاب لحظه هایم .دیده شو عاشقانه تنهاست
رهسپارم به سوی
ت اما جاده لبریز سوز سرماست
مرا باور کنی یا نه، تویی پایان ویرانی چه غمگینانه آزادی از آن عهدی که می دانی 
.... 

چارتار...

واقعی ترین توصیف از ارزش دوستی

تصور می کنم این بهترین و واقعی ترین توصیفی ک تا کنون از دوست شنیدم... 

دوستان...... تو را دوست می دارند 

اما معشوق تو نیستند 

مراقب تو هستند 

اما از اقوام تو نیستند
آنها آماده اند تا در درد تو شریک بشوند  

اما آنها بستگان خونی تو نیستند
آنها...... دوستان هستند
یک دوست واقعی 

همانند پدر سخت سرزنشت میکند
همانند مادر غم تو را می خورد
مثل یک خواهر سر به سرت می گذارد
مثل یک برادر ادای تو را در می آورد
و آخر اینکه بیشتر از یک معشوق دوستت می دارد 

کاش بتونم حداقل واسه یکی از دوستام اینجوری باشم و اسم دوستو بیخودی با خودم یدک نکشم...