چگونه حجت خدا را یاری کنیم...؟

نصرت خدا و جانشینانش، راه‌های متعددی دارد و در شرایط مختلف، روش‌های متفاوتی را می‌طلبد. می‌توان ایشان را با قلب، با زبان، و یا با عمل یاری نمود.
نخستین و مهم‌ترین راه نصرت حجت خدا، یاری رساندن با قلب است. برای این منظور انسان باید هدایتگر عصرش را بشناسد، در درون خود به فضائل و کمالات او معترف باشد، فرمانش را گردن نهد و عزم و اراده‌ی قلبی بر نصرتش داشته باشد.
شکر قلبی از جانشین خدا ، محبت داشتن به او ، یاد کردن از او ، او را بر خود و خانواده‌ی خود اولویت دادن ، ... از جمله مصادیق نصرت قلبیِ حجت خداست.
یکی دیگر از انواع نصرت جانشین خدا، یاری با زبان است. بسیار اتفاق می‌افتد که آدمی می‌تواند با بیان کلامی، هدایتگر زنده‌ی زمان را به دیگران معرفی نماید، در برابر شبهه‌های شیطان از ایشان دفاع کند و سبب هدایت عده‌ای گردد.
دفاع زبانی از هدایتگر عصر و رفع شبهات درباره‌ی او، معرفی هدایتگر زمان به دیگران، دعا برای سلامتی‌اش، ... از جمله کارهایی هستند که نصرت زبانی حجت خدا محسوب می‌شوند.
نصرت عملی  نیز همان‌طور که از نامش پیداست، روش‌هایی را در بر می‌گیرد که انسان، با جان و مال خود در وادی عمل به یاری حجت خدا می‌پردازد. مثلا او را در جهاد همراهی می‌کند، مالش را در راه احیای امر خدا خرج می‌کند، گرفتاری بندگان خدا را برطرف می‌سازد، آنان که هدایتگر عصر خویش را فراموش کرده‌اند، هدایت می‌کند، جامعه‌ای منتظر و آماده برای ظهور منجی می‌سازد و ... .
  آن که خدا را یاری کند، خدا خود یاریگرش خواهد بود.
این وعده‌ی صادق الهی است که از زبان رسول خدا به گوش عالمیان رسیده است:

"إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرْکُمْ[11]"

اگر خدا را یاری کنید، یاری‌تان میکند...